امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 4/1 /از 5 (از 91 رای)
امتیاز شما :

کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی

03 تیر ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

خرید کلید کامپیوتری بهتر است یا خرید کلید معمولی؟

قفل‌ های مکانیکی از قدیمی‌ ترین تجهیزات حفاظتی محسوب می ‌شوند که ساختار آن ها گرچه دچار تغییر و تحولات زیادی شده است اما کماکان اصول ثابتی را دارا می ‌باشند از این شماره هر ماه با کمک متخصصین این فن مقاله‌ ای در رابطه با قفل‌ های مکانیکی و انواع جدید آن ارائه می ‌شود.

آشنایی با ساختار قفل ها

یک قفل مکانیکی از دو بخش اصلی تشکیل می ‌شود. بخش بدنه که ثابت می ‌باشد و قسمت داخلی که به صورت استوانه‌ ای بوده و توپی نامیده می ‌شود. توپی دارای شیار می‌ باشد و کلید می ‌تواند وارد آن شود و حول محور مرکزی خود در داخل بدنه گردش نماید. هم توپی و هم بدنه معمولاً دارای سوراخ‌ هایی هستند که در امتداد یکدیگر و به موازات توپی استوانه ‌ای قرار گرفته‌ اند به طوری که هر سوراخ روی توپی با یک سوراخ روی بدنه هم راستا می ‌باشد.
سوراخ ‌های روی بدنه دارای انتهای بسته می ‌باشند و انتهای آن ‌ها یک فنر و سپس بر روی آن یک پین باریک استوانه‌ ای از جنس برنج که ساچمه نامیده می ‌شود قرار گرفته است. در سوراخ‌ های داخل توپی نیز ساچمه‌ هایی که از طرف مرکز کله ‌قندی می ‌باشند قرار گرفته‌ اند. ارتفاع این ساچمه ‌ها یکی نبوده و دارای طول‌ های متفاوتی می‌ باشند یعنی در بخش ‌هایی که ساچمه بلند است کلید به همان اندازه فرورفتگی دارد و یا بالعکس.

نحوه عملکرد قفل ها

در حالت عادی که کلید وارد قفل نشده است نیروی ارتجاعی فنرها در قسمت بدنه، ساچمه‌ ها را وارد سوراخ ‌های روی قسمت متحرک کرده ‌اند که مانع چرخش توپی در بدنه می ‌شود و ساچمه‌ های قسمت متحرک مجرای کلید، ورود کلید را مسدود کرده ‌اند.
هنگامی که کلید مربوط به قفل وارد توپی می ‌شود ساچمه‌ های کله ‌قندی را طوری به بالا حرکت می ‌دهد که ساچمه‌ های بدنه از سوراخ‌ های توپی بیرون رفته و توپی می ‌تواند حول محور خود بچرخد. چرخش توپی منجر به حرت زائده‌ ای می ‌شود که زبانه قفل را به عقب و جلو حرکت می‌دهد. البته برای بالا بردن امنیت گردش مغزی به تنهایی زائده را حرکت نمی ‌دهد بلکه نوک کلید باید زائده دومی را به سمت عقب فشار دهد که با زائده اول درگیر شود.
به طور خلاصه کلید سه عملکرد دارد:

  • آزاد کردن مغزی از بدنه
  • درگیر کردن زائده اول با دوم
  • حرکت زائده اول که منجر به حرکت زبانه می ‌شود.

قفل ضد سرقت

چگونه یک قفل خوب را تشخیص دهیم

  • از آنجا که هر ساچمه روی مغزی در حکم یک رقم رمز می‌ باشد لذا هر قدر تعداد ساچمه ‌ها بیشتر باشد پیدا کردن رمز صحیح مشکل ‌تر بوده و امنیت قفل بیشتر است. قفل‌ های معمولی بین پنج تا شش ساچمه دارند اما قفل ‌هایی نیز وجود دارند که تا پانزده ساچمه که پنج‌ تایی در امتداد محورهای مختلفی می ‌باشند نیز دارند.
  • حساس ‌ترین نقطه در قفل ساچمه ‌ها است و با خارج کردن آن ها قفل با هر کلیدی که از لحاظ قطر به قفل بخورد باز می ‌شود. این ساچمه‌ ها در قسمت پایینی قفل قرار دارند و با سادگی با دریل کردن این نقطه می ‌توان آن ها را از کار انداخت برای جلوگیری از این مسئله دو پین استوانه ‌ای فولادی به صورت ضربدری در بخش جلوی ساچمه ‌ها کار گذاشته می ‌شود که مسیر حرکت دریل را منحرف ‌کرده و به خارج منطقه ساچمه‌ ها هدایت می ‌کند در بیشتر قفل ‌های ارزان قیمت این پین ‌ها کار گذاشته نشده است و یا جنس آن ‌ها آهن می ‌باشد که به راحتی بریده می‌ شود.
  • کیپ بودن کلید در داخل قفل، کیپ بودن توپی در بدنه و لقی کم توپی سه پارامتر مهم دیگر می ‌باشد که نشانگر امنیت و حساسیت قفل است. در صورتی که توپی در بدنه آزاد باشد ساچمه‌ ها نیازی ندارند که کاملاً به داخل بدنه بروند بلکه با خارج شدن از محوطه مربوط به توپی، مغزی را آزاد می‌کنند یعنی کلید های مشابه می ‌توانند قفل را باز کنند.
  • کیپ بودن ساچمه‌ ها در داخل سوراخ‌ ها نیز باعث می‌ شود که قفل حساسیت بالاتری داشته باشد.
  • کیفیت بالای جنس بدنه باعث می ‌شود که بدنه سوراخ‌ ها بر اثر فرسایش و اصطحلاک با ساچمه ‌ها گشاد نشود و حساسیت قفل پایین نیاید. همچنین با گشاد شدن سوراخ ‌ها هنگام ورود کلید، ساچمه‌ ها به بدنه گیر کرده و کلید نمی ‌تواند به داخل قفل وارد شود.
  • نوک ساچمه‌ های کله‌ قندی به دلیل اصطحکاک زیاد با بدنه کلید دائم در معرض فرسایش می ‌باشند و در صورتی که از جنس قویی نباشد خورده شده و باعث می ‌شوند که حتی کلید قفل نیز بعد از مدتی قفل را باز نکند.

نکات ایمنی هنگام استفاده از قفل

  • قفل ‌های سیلندری در دو سایز شش و هفت سانتی ‌متری برای درب ‌هایی با قطرهای مختلف ساخته شده ‌اند استفاده از قفل هفت سانتی ‌متری برای یک درب باریک باعث می ‌شود قفل به اندازه زیادی بیرون درب بماند که به سادگی با فشار انبر قفلی می ‌شکند و درب باز می‌شود لذا از سیلندر مناسب برای درب استفاده کنید و توجه کنید که قفل از سمتی که امنیت کمتری دارد خیلی بیرون نماند زیرا سوراخ وسط قفل متقارن نیست.
  • قفل‌ های حیاتی از بدنه در نباید بیرون بیایند در صورت بیرون ماندن آن یک لوله با قطر مناسب و کوتاه برای محافظت از قفل به دور آن جوش کنید.

کلید ابزاری است که برای گشودن قفل به ‌کار می ‌رود. کلید معمولاً از دو بخش تشکیل شده ‌است. بخش اول، بخشی است که وارد شیار قفل می‌ شود و با آن تطبیق دارد؛ و بخش دوم، بخشی است که کاربر، آن را به دست می ‌گیرد. دندانه ‌ها و شیارهای هر کلید معمولاً برای بازکردن یک قفل خاص طراحی می‌ شود. با این‌ وجود، قفل‌ های ارزان ‌قیمت، گاهی با کلید های متعدد قابل بازشدن هستند. امروزه کلید، به‌ عنوان جزء جدا نشدنی از زندگی روزمره مدرن محسوب شده و استفاده از آن در تمام دنیا شایع است. اغلب مردم، با استفاده از یک حلقه فلزی، مجموعه‌ ای از کلیدهای موردنیاز خود را نگه ‌داری می ‌کنند. به این مجموعه دسته‌ کلید گفته می‌ شود. برخی از قفل‌ ها (مانند صندوق امانات بانک و گاوصندوق) برای بازشدن نیاز به بیش از یک کلید دارند.

کلید چیست؟

کلید ابزاری است مکانیکی که اجازهٔ بازشدن یک قفل را می ‌دهد و به دو نوع کلید کامپیوتری یا معمولی وجود دارد؛ خواه این قفل مکانیکی باشد یا الکترونیکی. با توجه به افزایش سرعت تکنولوژی، این صنعت نیز به نوبه ی خود از سرعت فزاینده‌ای بهره گرفته و به جلو پیش می‌ رود. قفل ‌های اتومبیل شامل کلیدهای فلزیِ یک ‌طرفه یا دوطرفه‌ اند، ولی با توجه به این‌ که امکان سرقت اتومبیل وجود نداشته ‌باشد تعدّد ساچمه ‌های قفل در قفل استارت بیشتر از قفل ‌های درها یا صندوق عقب است.

تکثیر کلید معمولی

کی از ساده ترین راه هایی که هرگز در خانه یا وسیله نقلیه قفل نخواهد شد، مجموعه ای از کلید های اضافی است.
ویژگی اساسی یک تکثیر کننده کلید  اصلی این است که کلیدهای خود را کپی کنید. به همین دلیل غیرممکن است که یک تکرار کننده کلید داشته باشیم، هرچند که برخی از کشورها می توانند آن را به عنوان یک ابزار قفل طبقه بندی کنند، اما تنها این است. هنگام استفاده از ضبط کننده کلید، مهم است که همیشه عینک های ایمنی را بپوشانید. هنگامی که کلید قطع می شود، تیغه چرخانده می شود تا فلز را تمیز کند. این سنگ زنی مقدار کمی از قطعات فلزی را به هوا ارسال می کند. با استفاده از این قطعات از چشمان شما می توانید به بیمارستان یا حتی چشمانتان سفر کنید.
هنگامی که شما امن هستند، کلید شما برش و کلید خالی جدید به هر طرف دستگاه متصل است. کليد بايد در کنار کليد قرار گيرد که با ابزار برش هموار شده و کليد اصلي بايد در کنار ابزار کاليبراسيون قرار گيرد. تیغ آشکارا یک ابزار تیز است که چرخش می کند، اما ابزار تراز کردن ممکن است به اندازه واضح نیست. ضبط کننده کلید شما ممکن است یک راهنمای کلید (همچنین به عنوان یک نوار هماهنگ) شناخته شود که باعث می شود که کلید ها یکنواخت باشند اما این یک ابزار هماهنگی نیست. ابزار تراز کردن یک تکه فلزی لبه، حتی تیغه خواهد بود.
ممکن است قبل از قرار دادن کلید در دستگاه، کالیبراسیون دستگاه را بررسی کنید. شما می توانید این کار را با قرار دادن یک قطعه فلز یکنواخت روی کلید FOB انجام دهید. صاحب کلید را بردارید و بررسی کنید که لبه برش ابزار برش و ابزار موقعیت یابی کلیدی به طور مساوی بر روی فلز است. پس از آن کلید می تواند به دستگاه متصل شود، معمولا در محل با دسته کوچک ثانویه قرار دارد. کلید ها را می توان مطرح کرد تا آن ها را با هم تراز و ابزار برش هموار سازند.
در این مرحله، کلید ها به طور افقی در امتداد دستگاه حرکت می کنند تا زمانی که تمام برش های لازم انجام شود. نتیجه نهایی دو کلید با دقیق همان برش خواهد بود. سپس کلید جدیدی که برداشته می شود باید برای برداشتن هر برداشت از فلز، شسته شود. همانطور که دو سوراخ ناپدید می شوند، کلید باید کاملا به قفل کلید اصلی متصل شود. این فرایند بسیار ساده است، اما بسته به پیچیدگی کلید، سخت تر می شود. به عنوان مثال، یک مدل جدیدتر از کپی کلید ماشین می تواند گام های بیشتری نسبت به سادگی برش یک کلید موجود داشته باشد.

قفل و کلید معمولی

قیمت کلید معمولی

لیست قیمت قفل و مغزی درب هر چند ساعت بروز می شود و جهت مشاهده زمان بروز رسانی دقیق، خرید اینترنتی، مقایسه قیمت فروشندگان و یا پیگیری قیمت قفل و مغزی درب از لیست قیمت قفل و مغزی درب و قیمت کلید معمولی کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید، همچنین شما می توانید برای انتخاب دقیق تر از لیست برند های فوق استفاده کنید لازم به اشاره است که ایمالز یک بازار رقابتی می باشد و یک فروشگاه اینترنتی نمی باشد و قیمت درج شده برای قیمت هر کلید معمولی کمترین قیمت فروشنده می باشد، برای مشاهده سایر پیشنهادات مانند گارانتی های مختلف و رنگ های مختلف می بایست بر روی هر کالا کلیک کنید تا ویِژگی های متریال آن قیمت آن را برای شما روشن نماید و علاوه بر مشخصات کامل سایر پیشنهادات کالا را نیز مشاهده کنید.
اولین کلید ساخته شده از جنس چوب بوده است که تصویر آن بر روی خمره زیبایی هک شده است. که بعدها اولین کلید آهنی در قرن ۲۰ میلادی ساخته شد که رفته رفته صنعت قفل و کلید سازی پیشرفت زیادی کرد.
در این صفحه ابتدا به توضیح مختصری در مورد بخش های مختلف کلید پرداخته می شود و سپس انواع متفاوت کلید توضیح داده می شود:

  • بخش های مختلف کلید
  • انواع کلید
  • کلید های خانگی
  • کلید های یک لبه
  • کلید خودرو
  • کلید های ایموبلایزر هوشمند ضد سرقت
  • کلید دو لبه و چهار لبه
  • شاه ‌کلید
  • کلید لوله ای
  • کارت کلید
  • سوئیچ ها
  • بخش های مختلف کلید

کلید یک ابزار مکانیکی است برای باز شدن قفل. این ابزار می تواند مکانیکی یا الکترونیکی باشد. کلید ها به دو بخش کلی تقسیم می شوند:

  • بخش اول: قسمت دنده دار شیاردار کلید می باشد که با وارد شدن به داخل قفل باعث باز شدن قفل می شود.
  • بخش دوم: به عنوان دسته کلید در دست کاربر قرار می گیرد.

هر یک از کلید ها از شیارها و دندانه های خاصی تشکیل شده اند که برای باز کردن قفل مخصوص توسط آن شیار می باشند. در کل می توان گفت به ازای هر قفل یک کلید مخصوص وجود دارد و کلید ها به عنوان عضو جدانشدنی قفل ها می باشند.

انواع کلید

به دلیل اینکه کلید جز ابزار امنیتی می باشد و ممکن است در اثر گم شدن و یا سرقت در جاهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد. از این رو هر کلید طراحی مخصوص و هوشمندانه خودش را دارد و باعث می شود که که فرد دیگری نتواند از آن برای هر قفلی استفاده کند.

کلید های خانگی

کلید های خانگی تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند و معمولا شکل این کلیدها به شکل استوانه ایی بوده که از دو تا پنج برآمدگی و دو لبه تشکیل شده اند. از این نوع کلیدها برای درب های درون خانه ها استفاده می شود به دلیل اینکه این نوع کلیدها برآمدگی هایی دارند که با قفل های هم نوع خود سازگاری دارند.

کلید های یک لبه

این کلیدها از پیشرفت بیشتری برخوردار هستند و فقط با قفل مخصوص خود سازگاری دارند. کلید های یک لبه تا موقعی که کلید تا انتها به داخل قفل نرفته باشد قفل باز نمی شود.

کلید خودرو

از کلید خودرو به صورت همزمان برای باز کردن درب ماشین و روشن کردن آن استفاده می کنند که دارای تقارن دو طرفه می باشد. بعضی از کلید های خودرو چندگانه وجود دارد که علاوه بر باز کردن و روشن کردن ماشین قابلیت های دیگری مثل باز کردن درب های جلو و داشبورد، درب صندوق عقب و درب باک را نیز دارند.

کلید های ایموبلایزر هوشمند ضد سرقت

این کلید های نسل جدید علاوه بر قابلیت هماهنگی مکانیکی با قفل را دارند، توانایی هماهنگ بودن به صورت الکترونیکی را نیز دارند. این کلیدها مقاومت درونی الکتریکی را دارا می باشند که بسته به نوع کلید مقاومتشان نیز تغییر می کند. در نسل جدید این کلیدها مجهز به فرستنده نیز هستند.
چنانچه می خواهید بدانید که یدک کلید ها چگونه ساخته می شوند تا در صورت نیاز مشکل گم شدن کلید را حل کنید.

کلید دولبه و چهار لبه

این نوع کلید ها که به کلید های خانگی شبیه هستند دارای امنیت بسیار بیشتری هستند زیرا دارای دو یا چهاردسته برآمدگی یا فرورفتگی می باشند. استحکام کلیدهای دولبه و چهار لبه بسیار بالاست.

شاه کلید

شاه کلیدها قابلیت باز کردن چند نوع قفل را دارند و دارای ساختاری متفاوت از کلید اختصاصی  هستند. استفاده شاه کلیدها در اماکن اداری و هتل ها (کلید های اختصاصی برای مهمانان و شاه کلیدها برای مدیر هتل) و اماکن عمومی استفاده می شود.

کلید لوله ای

کلید های لوله ای از دیگر کلید ها کوتاه تر هستند و از قطر بیشتری نیز برخوردار هستند. کاربرد این کلیدها در قفل دوچرخه، بوفه و کمد می باشد. این کلید ها در زمان های قدیم بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر کاربرد زیادی ندارد.

کارت کلید

از کارت کلید هوشمند برای بازکردن قفل هایی که دارای کارتخوان هستند استفاده می کنند. این کلیدها در اصل پلاستیکی می باشند که از یک نوار بارکد و یا نوار مغناطیسی تشکیل شده اند و دارای امنیت بالایی می باشند.

سوئیچ ها

سوئیچ ها هم نوعی از کلید می باشند و مخصوص باز کردن درب خودرو و روشن خاموش کردن موتور ماشین به کار می روند. محل نصب قفل سوئیچ در جلوی راننده تعبیه شده که بعد از قرار دادن سوئیچ در آن از طریق جریان برق موتور خاموش یا روشن می شود. به طور معمول برای صندوق عقب ماشین کلید جداگانه ای وجود دارد.

ساخت کلید های معمولی

کلید های معمولی برای قفل از وسایلی هستند که از دیرباز مورد استفاده مردم قرار گرفته اند و برای حفظ امنیت وسایل و اموال اشخاص استفاده می شوند. اولین کلید ها ۴۰۰۰ سال قبل ساخته شده اند و جنس آن ها از چوب بوده است. با گذشت زمان، رومی ها توانستند با استفاده از فلز، کلید بسازند که به تدریج دندانه های آن تغییر نمودند. همزمان با پیشرفت تکنولوژی این وسایل نیز پیشرفت نموده اند و انواع قفل ها و کلید های مختلف پیشرفته ساخته شده اند. مانند قفل های دیجیتال، کلید سه بعدی، قفل های ضد سرقت و… که باعث بالا رفتن امنیت می شوند.

قفل و کلید معمولی خانگی

کلید های کامپیوتری

امروزه قفل ها در انواع بیشماری تولید و عرضه شده اند. و بسیاری از این تولیدات مبتنی بر افزایش امنیت خاطر صورت گرفته است.
نحوه عملکرد قفل ها تقریبا یکسان بوده و نمی توان گفت چه نوع قفلی در حال حاضر از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما آن چه که مراحل عملکرد قفل ها را تشکیل داده است به طور خلاصه آزاد کردن مغزی، درگیری زائده اول با زائده دوم و حرکت زائده اول که منجر به حرکت زبان می گردد.
هم اکنون قفل های نسبتا جدیدی وارد بازار شده اند که در دسته بندی قفل های کامپیوتری قرار گرفته اند. از این قفل ها به عنوان کلید های کامپیوتری نیز یاد می شود. 
در این نوع از کلید ها به جای پستی و بلندی بر روی سطح لبه کلید حفره هایی وجود دارد که عملکرد قفل و کلید کامپیوتری به وسیله آن صورت می گیرد. هرچه عمق این حفره ها بیشتر باشد قفل از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود. 
در عین حال که کلید های کامپیوتری قفل های چینی بازار را قبضه کرده است، باید حین خرید دقت کافی داشته باشید. زیرا که بسیاری از این قفل های کامپیوتری ارائه گردیده شده با چندین کلید مرتبط به آن از امنیت برخوردار نبوده و پارامترهای لازم برای حفاظت از اماکن را ندارند.

کلید کامپیوتری چیست؟

کلید کامپیوتری به کلید هایی گفته می شود که طرز ساخت و ساچمه بندی آن ها به صورت مدرن طراحی و ایجاد می شود. این کلید ها ساچمه بندی شده و غیر خطی هستند و به جای دنده کلید، حفره های ریز و درشت ایجاد می شود. این کلید ها امینت بالاتری نسبت به کلید های معمولی دارند. این کلید ها دو طرفه هستند و جهت کلید در باز و بسته کردن آن ها تاثیر ندارد.

مزایای و معایب استفاده از کلید کامپیوتری

کلید های کامیپوتری وقتی وارد بازار شد، فرض بر این بود که از امینت بالایی برخودار می باشد و از دیگر قفل ها امن تر است ولی پس از رواج این قفل ها و عرضه شدن دستگاه های تکثیر قفل های کامپیوتری، کپی کردن آن ها بسیار آسان می باشد و برتری نسبت به دیگر کلید ها ندارد. شما حتی در زمان خرید کلید کامپیوتری باید دقت لازم را داشته باشید زیرا گاهی یک کلید ممکن است سایر قفل ها را باز کند و همین موضوع امنیت آن ها را به چالش می کشد و این نکته از معایب کلید کامپیوتری می باشد. تنها مزیت کلید کامپیوتری نسبت به سایر کلید ها دو جهته بودن آن و استفاده از کلید در دو جهت می باشد. 

انواع کلید کامپیوتری

انواع کلید های کامپیوتری به شرح زیر می باشد:

  • کلید دو شیار (کلید دو لبه)
  • کلید کامپیوتری 10 ساچمه
  • کلید کامپیوتری 6 ساچمه
  • کلید کامپیوتری 10 ساچمه رمز گذاری شده 

تکثیر کلید کامپیوتری

بهتر است بدانید که برای تعیین هزینه ی کلید سازی و باز کردن انواع درب ها قیمت های گوناگونی مطرح می شود که طبق نرخ اتحادیه و صنف این رسته کاری ارزانترین نرخ مربوط به کپی کردن کلید های سوییچی، سیلندر، ورودی و آویز ایرانی می باشد. این قیمت ها تنها برای کلید های ایرانی است اما اگر کلیدی را که گم کرده اید خارجی باشد برای کپی کردن آن باید هزینه بیشتری را بپردازید. ساخت و کپی کلید هایی که اصطلاحاً کامپیوتری هستند بیشتر از این دو نوع کلید می باشد.

هزینه کپی کردن کلید کامپیوتری

جالب است بدانید که هزینه کپی کردن کلید کامپیوتری بیشتر از کلید های ساختمان می باشد. همچنین این هزینه ها بسته به نوع کلید و قفل آن متفاوت می باشد که در این بین بیشترین هزینه مربوط به متریال و مدت زمان نیاز مشتری به کپی کلید کامپیوتری است. امروزه کلید های کامپیوتری برای باز و بسته کردن درب های مدرن هم استفاده می شود که چنانچه شما این کلید اصلی را گم کرده باشید برای باز کردن درب قفل ساز و کلید ساز هزینه ی بیشتری را از شما دریافت می‌کند.
از دیگر پارامترهای مهم در هزینه ‌های مربوط به کلید سازی شرایط انجام کار می باشد که آیا در محل کارگاه صورت گرفته یا کلید ساز سیار به محل شما آمده باشد و قیمت کلید کامپیوتری را بر حسب نوع متریال و زمانبندی و مشاوره های زمانی در اختیار قرار خواهند داد.
یک سری از قفل ‌هایی که تقریباً به تازگی وارد بازار شده‌ اند موسوم به قفل ‌ها یا کلید های کامپیوتری می ‌باشند که از قیمت های ۲۵۰۰ تومان به بالا در بازار وجود دارند در این قفل ‌ها به جای اینکه پستی و بلندی‌های حرکت دهنده پین ‌ها روی لبه کلید ایجاد شده باشد حفره ‌هایی روی سطح تخت کلید ایجاد شده است. بزرگترین مزیت این قفل امکان استفاده از کلید در هر دو جهت در قفل می ‌باشد اما از جهت امنیت نوع معمولی آن برتری خاصی نسبت به کلید های معمولی ندارد در ابتدا امکان کپی کردن کلید های کامپیوتری کم بود اما امروزه دستگاه ‌های تکثیر آن زیاد شده است و به راحتی می ‌توانید این کلیدها را کپی کنید. ۱- در کلید های کامپیوتری از آنجا که پستی ‌و بلندی‌ ها روی قسمت تخت کلید می‌باشد و قطر کلید حدود ۵/۲ میلی‌متر است لذا عمق سوراخ محدود بوده در شرایطی که پستی و بلندی‌ ها با عمق بیشتر از جهت امنیت بهتر می‌ باشد. امروزه قفل ‌های چینی با هفت تا ده کلید کامپیوتری در بازار ارائه گردیده است که گرچه بسیار با صرفه می ‌باشد اما پارامترهای امنیتی در آن ها اصلاً رعایت نشده است. اما متاسفانه به دلیل عدم وجود اطلاعات در مصرف‌ کنندگان، هنگامی که می ‌بینند یک قفل با هفت کلید کامپیوتری با این قیمت نازل ارائه می ‌شود از آن استقبال می ‌کنند.

شاه کلید در صنعت قفل و کلید به چه معناست

شاه کلید چیست آیا شاه کلید واقعیت دارد و آیا کلیدی در کلید سازی هست که تمام قفل ها را بتوان با آن باز کرد. نحوه استفاده از شاه کلید چگونه است. چگونه می توان یک شاه کلید ایجاد کرد و یا اینکه از کجا شاه کلید تهیه کنیم.
در دوران کودکی وقتی نامی از شاه کلید به میان می آمد همیشه فکر می کردم که یک کلید است که تاجی بر سر آن قرار دارد و شاه تمام کلید هاست و می تواند تمامی قفل ها را باز کند. بعد ها که وارد صنعت کلید سازی و قفل سازی شدم متوجه گردیدم که چیزی به اسم شاه کلید به این صورت وجود ندارد. بلکه شاه کلید مجموعه ای از ابزارهای باز کردن فقل به همراه مهارت و تجربه استاد قفل باز کن است که هر دوی اینها در کنار هم ، معنی واقعی شاه کلید را فراهم می نماید. 
در ساخت شاه کلید کامپیوتری و برای استفاده از ابزار باز کردن قفل بایستی در ابتدا ساختار قفل ها را بشناسید. معمولا برای این مساله حدود شش ماه شاگردی کردن نیاز است. البته اگر با هوش باشید و کمی هم شانس داشته باشید ممکن است این زمان به حدود سه ماه هم تقلیل یابد. خلاصه کلام اینکه هر چه در زمینه قفل شناسی دارای تبحر و تجربه بیشتری باشید راحت تر می توانید از سد کلیدهای ساده سپس ساخت کلید های کامپوتری بگذرید.

بررسی و شناسایی یک قفل خوب بررسی و شناسایی یک قفل خوب

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید