امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 89 رای)
امتیاز شما :

بهترین و امن ترین مغزی برای انواع قفل ها

04 مرداد ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

بهترین و امن ترین مغزی برای انواع قفل ها

بهترین راهکار برای اینکه اطمینان حاصل کنید آیا درب شما امنیت لازم را دارد یا خیر این است که قفل های درب مطمئن را امتحان کنید. در حال حاضر، قفل های مدرن با طراحی و مغزی های متفاوت در بازار وجود دارند که متناسب با نیاز ساختمان ها قابل نصب برای درب های ورودی هستند. شما می توانید از انواع قفل های فیزیکی یا قفل های دیجیتالی و الکترونیکی استفاده کنید.

انواع قفل درب ورودی ساختمان

امروزه قفل هایی با طرح های متفاوت و با امنیت بسیار بالا وجود دارد که انتخاب قفل مناسب برای هر شخصی را برای مشتری راحت تر کرده است. انواع قفل این درب های ورودی ها شامل:
قفل پشتی شب بندی / درب حیاط و پارکینگ / قفلی که از قسمت جلو به وسیله کلید و از قسمت پشتی به وسیله دستگیره کوچکی که متصل به زبانه کوچک می باشد و یا به وسیله کلید باز و بسته می گردد و مناسب برای بعضی از درب ها مانند درب حیاط و یا پارکینگ است.
قفل الکترونیکی یا برقی/ درب ورودی برقی / این قفل ها را برای ورودی داخل ساختمان هم استفاده می کنند و دارای سنسور تشخیص باز و بسته بودن درب هستند و باز و بسته کردن قفل به وسیله کلیدهای مخصوص و فرمان الکتریکی انجام می شود و اینکه دارای توپی و کلیدهای اختصاصی نیز هستند.قفل های الکترونیک دارای سنسور آلارم در هنگام باز شدن غیر مجاز درب می باشند.
قفل دکمه ای / ادارت و ساختمان ها/ قفل های دکمه ایی از دو قسمت مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده اند. در قسمت الکترونیکی قفل دکمه ای که مجهز به دکمه هوشمند است و برای باز کردن درب به کار می رود. در قسمت مکانیکی با کلید کامپیوتری باز می شود. در اصل بخش مکانیکی قفل برای مواقع اضطراری مثل نقص فنی برد الکترونیکی استفاده می شود.
قفل درب ورودی ساختمان / آپارتمان / پیش از خرید قفل ورودی ساختمان باید به به نوع دستگیره دقت شود و اغلب از دستگیره سوئیچی استفاده گردد.
توجه نمایید دستگیره درب سوئیچی همراه با قفل، سیلندر یا توپی باشد. که برای افزایش امنیت در کنار قفل ساده یک قفل درب کمکی هم به کار گرفته می شود. 

بهترین مغزی برای انواع قفل هاانتخاب و خرید بهترین مغزی برای انواع قفل ها

مغزی قفل درب چوبی

درب های چوبی ورودی نوین به دلیل امنیت و استحکام بالا خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بیشتر واحد های آپارتمانی مجهز به درب های چوبی ضد سرقت است. قفل درب ضد سرقت طوری ساخته شده است که حتی کلید ساز حرفه ای همه هنگام گم شدن کلید شاید نتواند قفل را باز کند. هنگامی که قصد خرید یک واحد آپارتمان یا کرایه کردن آن رادارید بهتر است مغزی قفل درب چوبی را مورد نظر بگیرید. توپی یا همان مغزی قفل درب چوبی را بخرید.

قیمت امن ترین مغزی قفل درب چوبی

درب های ورودی چوبی امن با نصب مغزی و سیلندر شاسی دار به صورتی می باشد که تنها می توانید از سمت داخل آن را باز و بسته کنید و از مزایای آن این است که از سمت بیرون باید کلید مکانیکی استفاده کنید. برخی دلایل تفاوت قیمت مغزی قفب درب چوبی در بازار به ضخامت و نوع کلید و جنس کلید و محل پیچ سیلندر و کیفیت سیلندر قفل درب های چوبی بستگی دارد.

تعمیر مغزی قفل درب چوبی

همه می‌دانیم که قفل درب شامل دو بخش اصلی دستگیره و زبانه است و بخش‌های دیگری مانند مغزی است. اگر درب چوبی ساده باشد به سراغ مغزی قفل درب اتاق می رویم که دو پیچ دارد می توانید آنرا باز کنید تا پس از باز کردن پیچ ها به راحتی مغزی قفل را در بیاورید. در روش تعمیر کلید بدون نیاز به تعویض قفل، نحوه کار به این صورت است که کلید جدید را داخل مغزی قفل قرار می دهند و دوباره قفل را تنظیم و تعمیر می کنند. به این ترتیب بدون نیاز به عوض کردن قفل و مغزی و پرداخت هزینه برای آن، می توانید یک قفل جدید و کلید جدید برای منزل خود داشته باشید.

اجزای داخلی قفل درب چوبی 

اجزای داخلی قفل درب چوبی شما شامل قطعات هستند. یکی از این قطعات قفل درب چوبی سیلندر می باشد. که بخشی از قفل است که کلید در آن می ‌رود. کلید باید به درستی در سیلندر چفت شود، تا اجازه باز شدن قفل را بدهد و اگر کلید دقیق را وارد سیلندر کنید، با باز شدن چفت، قفل باز می ‌شود. چفت کلیدخور هم قطعه ی داخلی بعدی می باشد. بین چفت‌ها نسبت به چفت ‌های فنری، ایمن‌تر بوده و عمر بیشتری هم دارند. در واقع در عمل بستن درب برخی اجزای داخلی باعث می ‌شود که فنر آزاد شود، چفت به جای خود برگردد و درب را بسته نگه دارد. غالبا قفل‌ های فنری هنگام بستن درب، خودشان قفل می ‌شوند.

مغزی قفل درب آهنی

همانطور که از نام قفل درب آهنی پیداست از آن روی درب آهنی استفاده می‌شود. پهنای قفل های درب های آهنی 2.5، 3.5 یا 4.5 سانتی‌متر است که با توجه به عمق قوطی انتخاب می‌‌شود. این قفل ها معمولاً از نوع سوئیچی یا شاخ دار است. کیفیت مغزی قفل های درب های آهنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند زیرا پس از باز کردن رویه دستگیره، دسترسی به مغزی و سیلندر بسیار آسان می باشد.

قیمت مغزی قفل درب آهنی

قیمت مغزی های قفل های درب های آهنی که وارداتی هستند به متریال ساخت و گاهی وزن این متریال و ارجینال بودن آن ها باز می گردد و دلیل موثر بعدی در خرید مغزی های درب آهنی با قیمت های بالاتر قیمت ارز در دوران می باشد و هم اکنون محصولاتی مثل مغزی قفل درب ها هم جزو کالاهای لوکس با نرخ های گوناگون می باشند. 

تعمیر مغزی قفل درب آهنی

در درب های آهنی غیر از بخش داخلی زبانه، شاید سوراخی که زبانه در آن جای می ‌گیرد، مشکلی داشته باشد. اگر با یک مغزی لوله ‌ای‌ شکل سروکار دارید، شاید مشکل از قطعه دنباله‌ ای مغزی قفل باشد. شاید چیزی در قفل شکسته شده باشد یا حتی این امکان دارد که مشکل از زنگ ‌زدگی داخل مغزی قفل باشد. آسان ‌ترین راه جهت تعمیر یک قفل شکسته ‌شده که یکی از اجزای آن به خوبی کار نمی‌ کند، تغییر قفل می باشد. پس هرچه بهتر مشکل مغزی قفل را تشخیص دهید، جایگزینی بخش های تعمیری قفل آسان ‌تر خواهد بود.

اجزای داخلی امن ترین قفل درب آهنی

حفظ امنیت محیط داخلی یک فضای شخصی از مهم‌ ترین چالش‌هایی است که مالک با آن روبرو است. اهمیت امنیت آن فضا، قفل درب ورودی است. با پیشرفت تکنولوژی، قفل‌ های مختلفی با کیفیت‌ ها و ویژگی ‌های مختلف وارد بازار شده‌اند. مهم‌ ترین فاکتور برای تعیین کیفیت قفل‌ ها بحث امنیت و ساختار آن ها است. قفل‌ های درب های آهنی به طور کلی به دو دسته تقسیم می ‌شوند:

1. قفل‌ های مکانیکی:

قفل ‌های مکانیکی یکی از قدیمی ‌ترین تجهیزات حفاظتی محسوب می‌ شوند که گرچه ساختار آن‌ ها دچار تغییر و تحولات زیادی شده است ولی اصول ثابتی را دارند.
بخش‌ های اصلی قفل:
-بخش بدنه: این بخش ثابت می باشد.
- قسمت داخلی: به صورت استوانه ای و گلابی و دایره‌ ای است که توپی نامیده می‌ شود و توپی دارای شیار است و کلید می ‌تواند وارد آن شود و حول محور مرکزی خود در داخل بدنه گردش کند.

2. قفل ‌های برقی:

این قفل‌ها نوین هستند و با تکنولوژی های جدی به بازار عرضه شده اند. این قفل ها توانسته‌اند تبدیل به جایگزین مناسبی برای قفل‌های مکانیکی شوند.

اجزای قفل‌های برقی:

-مرکز کنترل / تابلوی فرمان: یک جعبه‌ که کار ارسال فرمان را دارد و فرمان لازم برای باز و بسته کردن درب را از طریق بازوهای متصل به آن یعنی همان شاسی ‌ها و جک ‌ها می رساند.
-سیستم فرمان رادیویی: کاربران از طریق ریموت کنترل این فرمان را ارسال می‌ کنند، در قسمت گیرنده سیستم فرمان رادیویی دریافت می ‌شود و سیستمی که فرمان لازم را به موتورهای الکتریکی می‌دهد و درب‌ها را باز یا بسته می‌ کند.
-مولد: این بخش نیروی حرکتی لازم برای بخش ‌های مختلف از قبیل جک، بازوها و موتور را تولید می نماید.
نظر به اینکه اجزای داخلی و خارجی درب های آهنی معمولا از لحاظ حفاظتی و حراستی مهم هستند برای قفل نمودن آن ‌ها در برخی از موارد از قفل برقی و در شرایط دیگر از قفل مکانیکی استفاده می ‌گردد و در صورت نیاز در کنار درب و یا زیر دستگاه مرکزی نصب می‌شود و امنیت فضای شما با انتخاب درست شما با انتخاب امن ترین قفل درب های آهنی رقم می خورد.

قفل و مغزی درب آهنی ضد سرقتقیمت قفل و مغزی درب آهنی ضد سرقت

برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

آیا نصب محافظ قفل کاپوت ماشین ضروری است
پیشرفته ترین قفل ها کدامند
ساخت سویچ های کد دار

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید