امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 83 رای)
امتیاز شما :

راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو

18 مرداد ، 1400
کلیدسازی تهران
0 کامنت

سوئیچ اتومبیل یکی از ابزارهایی است که در حال حاضر نیز برای بسیاری از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد لذا کسانی که صاحب خودرو هستند روزانه با این ابزار سر وکار دارند و در طول روز چندین بار آن را مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از سوئیچ خودرو و گذاشتن آن در داخل کیف و جیب به مرور زمان موجب فرسایش و خراب شدن آن می شود و در واقع خراب شدن سوئیچ خودرو امری اجتناب ناپذیر است اما راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو به شما کمک خواهد کرد تا این ابزار مهم دیرتر خراب شود و شما به راحتی آن را از دست ندهید تا هزینه های اضافی به شما وارد شود.

سوئیچ خودرو

نخستین خودروهایی که ساخته شدند دارای سوئیچ نبودند و در واقع برای روشن شدن این خودرو از سوئیچ استفاده نمی شد و با استفاده از هندل روشن می شدند برای راه اندازی خودروهای ابتدایی کافی بود که هندل موتور چرخانده شود تا ماشین روشن شود و در واقع فاقد چیز بنام استارت بودند.

به تدریج سیستم قدیمی خودروها رخت بربست و مدل جدیدی از سوئیچ اختراع و استفاده شد که با سوئیچ های امروزی تفاوت داشت و دلیل آن هم این بود که این خودروها ترمینال فنری استارت نداشت پس از این که بخش استارت به خودروها اضافه شد سوئیچ های امروزی نیز جایگزین هندل ها و سوئیچ های قدیمی شدند به گونه ای که برای راه اندازی اتومبیل پیش از هرکاری باید با استفاده از سوئیچ استارت زده شود که در اکثر ماشین ها در حال حاضر استارت زدن با چرخاندن سوئیچ آغاز می شود هر چند اتومبیل های بدون سوئیچ نیز وجود دارد که با فشردن دکمه مخصوص استارت زده می شود. با این وجود استارت با سوئیچ در بیشتر خودروها خظ اول حرکت خودرو می باشد.

راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودروراه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو

نکته مهم در خرابی سوئیچ

پیش از این که به راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو اشاره داشته باشیم، باید یک نکته مهم در مورد نگهداری از سوئیچ خودرو ذکر شود و آن این است که زمانی که سوئیچ اتومبیل خراب می شود، ضروری است که این سوئیچ را به منظور کپی کردن کد تحویل دهید. استفاده از کد برای کپی کردن سبب آسانتر شدن کپی کد به چیپ جدید خواهد شد.

راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو

سوئیچ خودرو نیز به مانند سایر ابزارها و وسایل خودرو نیازمند مراقبت است، آشنایی با راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو از دو جنبه حائز اهمیت است اول این که عمر سوئیچ خودرو که اصل و اورجینال است افزایش پیدا می کند و دوم این که هزینه اضافی به شما تحمیل نخواهد شد در ادامه به راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو از نظر کارشناسان و متخصصان این صنعت اشاره خواهیم کرد.

مطالب مربوط به این مقاله را در این بخش کلید سازی شبانه روزی دنبال نمایید

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو

علل مختلف گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر

استفاده از سوئیچ خودرو تاشو از راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو

یکی از راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو، می تواند استفاده از سوئیچ ها تاشو است. خودروهای ساخت ایران از جمله سمند برای قسمت فلزی سوئیچ که دارای دندانه است ساختار متناسبی را در نظر گرفته اند تا زمانی که سوئیچ برای استارت مورد استفاده قرار نمی گیرد جمع شده و در داخل ساختار خود قرار گیرد. سوئیچ خودرو در حالت به اندازه قوطی کبریت است و در مقایسه با حالت عادی به آسانی می توان آن را در جیب و یا کیف قرار داد.

قسمت دندانه های سوئیچ در واقع آسیب پذیرترین قسمت محسوب می شود و آسیب دیدن آن موجب بلا استفاده شدن و خرابی آن می گردد که برای تعویض آن باید اقدام شود. خودروهایی که از ویژگی کلید تاشو برخوردار هستند در صورتی که به درستی استفاده شوند عمر بالایی را خواهند داشت در این نوع سوئیچ ها نیز باید دقت شود تا فشار زیاد وارد نشود و یا استفاده زیاد از آنها نشود.

برخی از خودرو از جمله پراید، پژو و خودروهای چینی نیز وجود دارد که کلید آن ها به شکل کلاسیک است در صورتی که بصورت مداوم کلید خودرو را داخل کیف و جیب قرار می دهید بهتر است از کلیدهای تاشو استفاده کنید.

استفاده از سوئیچ تاشواستفاده از سوئیچ تاشو

نحوه نگهداری مناسب سوئیچ خودرو

یکی از مواردی که در راه های مهم مراقبت از سوئیچ خودرو باید به آن پرداخته شود، نحوه نگهداری از آن است سوئیچ خودرو شما از هر نوعی که باشد باید نحوه صحیح نگهداری از آن را یاد بگیرید. یکی از مخرب ترین اقدامات برای کلید خودروها این است که این کلید را در کنار دیگر کلیدهای از جمله کلید منزل و ... نگه دارید در واقع تمامی آن ها به یک حلقه وصل شده باشد.

این نوع اتصال سبب خواهد شد که کلیدها در تماس با همدیگر دچار سایش شوند و به تدریج کارایی خود را از دست می دهند. سوئیچ های خودرو به دلیل این که نسبت به کلیدهای معمولی بلندتر هستند دسته پلاستیکی آن ها در تماس با کلیدها قرار می گیرد لذا سایش آن ها را در پی دارد. به همین منظور بهترین راهکار جدا کردن سوئیچ خودرو از دیگر کلیدها است.

سیستم‌های کیلس را از یاد نبرید

در ماشین های که دارای سیستم پیشرفته هستند دیگر استفاده از سوئیچ جهت استارت خودروها منسوخ شده است و از سیستم های جدیدی به نام کیلس استفاده می شود که با استفاده از آن می توان خودرو را روشن و راه اندازی کرد. استفاده از سیستم دزدگیر برای خودرو هر چند در وهله اول برای حفظ امنیت آن است اما زمانی که سیستم کیلس به خودرو اضافه می شود با وجود این که موجب ارتقا ایمنی خودرو می شود با استفاده از آن می توان فرآیند استفاده از سوئیچ اتومبیل را برای روشن کردن خودرو حذف کرد و یا به حداقل رساند.

استفاده از سیستم کیلس برای خودرواستفاده از سیستم کیلس برای خودرو

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید