امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 82 رای)
امتیاز شما :

همه چیز درباره قفل های سولکس

18 مرداد ، 1400
کلیدسازی تهران
0 کامنت

قفل های سولکس یکی از قفل های مشهور و پرطرفدار است که در بالا بردن امنیت ساختمان ها و امان نقش بسزایی دارد. این قفل تمام مولفه های یک قفل خوب برای ایجاد امنیت را دارد و با استفاده از آن خیال شما، آسوده می شود.

همه چیز درباره قفل های سولکس

در ابتدای مطلب همه چیز درباره قفل های سولکس، باید گفته شود که سولکس کارخانه ای که در زمینه تولید قفل های از جنس فولاد، فعال است. فولادی که برای ساخت این نوع قفل ها انتخاب شده است دارای عیار بالایی است که امنیت قفل را به دنبال دارد. در بین ایرانیان قفل های سولکس طرفداران زیادی دارد و در بازارهای قفل فروشی نیز می توانید این قفل ها را پیدا کنید اما نکته ای که در همه چیز درباره قفل های سولکس باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بسیاری از قفل هایی که بنام سولکس فروخته می شوند، جعلی هستند لذا هنگام خرید با دقت لازم را بعمل بیاورید.

آشنایی با قفل های سولکسآشنایی با قفل های سولکس

ویژگی های قفل های سولکس و ضد سرقت بودن قفل

در ادامه مقاله به ویژگی های قفل های سولکس اشاره خواهیم کرد:

نکته ی که ذکر آن در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که این قفل یک نوع قفل ضد سرقت نیز به حساب می آید وقتی که حرف از قفل های ضد سرقت زده می شود بیشتر قفل هایی در ذهن تداعی می شود از چندین زبانه برخوردار هستند و از امنیت بالایی برخوردار هستند اما ضد سرقت بودن این قفل بدین معنی است که در ساخت آن از فولاد قوی استفاده شده است لذا کسانی که قصد سرقت دارند نمی توانند با استفاده از ابزارهای ساده جهت برش دادن آن استفاده کنند.

این گزاره بدین معنی نیست که هیچ ابزاری توانایی برید این قفل را ندارد اما مقاومت آن در مقایسه با قفل های دیگر بسیار زیاد است به همین دلیل به راحتی برش داده نمی شود. قسمت زبانه قفل سولکس، همچنین آبکاری شده است که پس از فولاد، دلیل اصلی مقاومت آن است.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از کلیدسازی سیار دنبال نمایید

مقایسه قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

تاریخچه کلیدسازی و ساخت قفل در ایران

مغزی قفل درب ضد سرقت و ویژگی های آن

زبانه مخفی از ویژگی های قفل سولکس

یکی دیگر از مواردی که در مبحث همه چیز درباره قفل های سولکس باید به آن اشاره شود این است که زبانه این قفل پس از این که قفل شد به صورت کامل پنهان می شود در نتیجه کسانی که قصد سرقت دارند نمی توانند این قسمت را مشاهده کنند. سارقان زمانی که با یک قفل روبرو می شوند اولین فکری که می کنند این است که با بریدن زبانه قفل جهت باز کردن آن اقدام کنند.

قفل های سولکس دارای انواع گوناگونی هستند که یکی از معروفترین آن های مدل گوشواره ای است این نوع قفل هم زبانه ی پنهان دارد و با استفاده از ابزارات برش امکان برش آن وجود ندارد. قفل هایی مانند سولکس که از امنیت بالایی برخوردار هستند تنها با استفاده از دستگاه های سنگین برش، قابلیت برش دادن را دارند اما به دلیل ریسک هایی که حمل چنین دستگاه هایی دارد و صدا تولید می کند سارقان سعی می کنند از ابزارآلات سبک استفاده کنند.

ویژگی های قفل های سولکسویژگی های قفل های سولکس

آبکاری سطح قفل سولکس

از دیگر ویژگی های قفل سولکس که موجب افزایش امنیت آن می شود، آبکاری سطح آن است در کارخانه سولکس برای بالا بردن و بیشینه سازی امنیت این نوع قفل ها از آبکاری سطح استفاده می شود. آبکاری سطحی سبب می شود که قفل سطح صیقلی پیدا کند لذا سارقان به دلیل لغزنده بودن سطح امکان برش قفل با استفاده از ابزارآلات برش مانند اره و قیچی را نخواهند داشت.

ضد اسید بود قفل های سولکس

در همه چیز درباره قفل های سولکس باید به یکی از مهم ترین ویژگی های قفل سولکس هم باید اشاره کرد که سبب امنیت بالای آن شده است و آن ضد اسید بودن این قفل ها است. شاید ضد اسید بودن یک قفل در نگاه اول نکته بارز و مهمی به نظر نرسد ولی باید توجه داشته باشید که سارقان هنگامی که با یک قفل مواجه می شوند از روش های مختلفی استفاده می کنند تا از شر این قفل خلاص شوند که یکی از این روش ها، استفاده از اسید است.

زمانی که زبانه قفل مخفی باشد و سارقان در بریدن آن ناموفق باشند برای باز کردن اقدام به تزریق اسید می کنند اما سازندگان قفل سولکس این موضوع را هم در نظر داشته اند و در مجاورت ساچمه ها، به تعداد 2 استوانه در نظر گرفته اند تا زمانی که اسید تزریق می شود امکان باز کردن قفل وجود نداشته باشد دلیل آن هم این است که استوانه ها در ارتباط با دندانه های کلید نیستند لذا با تزریق اسید قفل باز نخواهد شد.

از قفل سولکس برای چه مکان های استفاده می شود؟

امنیت بالایی قفل های سولکس سبب شده است تا این سوال پرسیده شود که استفاده از آن برای کدام مکان ها مناسب است و در واقع به دلیل ویژگی های خاصی که دارد باید برای مکان های مهم و یا خاص استفاده شود و یا قابل استفاده برای تمامی موارد است. این نوع قفل ها در دسترس است و شما هر مکانی که نیاز به امنیت داشته باشد را می توانید کاندیدای استفاده از این قفل بدانید و امنیت آن را به بهترین شکل تامین کنید در واقع می توان گفت که محدودیتی برای استفاده از آن متصور نیست اما نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که همه چیز درباره قفل های سولکس مربوط به قفل های اصل بود چرا که در حال حاضر قفل های زیادی در بازار وجود دارد که به نام قفل سولکس فروخته می شود که تقلبی است و از امنیت کافی برخوردار نیست.

مکان های مورد استفاده از قفل های سولکسمکان های مورد استفاده از قفل های سولکس

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید