امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 3/8 /از 5 (از 84 رای)
امتیاز شما :

انواع کلید و عملکرد هر یک را بهتر بشناسیم

21 مرداد ، 1400
کلیدسازی تهران
0 کامنت

آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک سبب می شود برای حفظ امنیت دارایی های خود اقدام مناسبی انجام دهید. از کلید بدین منظور استفاده می شود که قفل درب را باز کنند و مانع از ورود افراد دیگر شوند. قسمت دندانه داری در کلید وجود دارد که به شیار قفل وارد می شود و مکمل آن می باشد.

دسته کلید بخش دیگر آن است که در دست شخص قرار می گیرد و کمک می کند که کلید را وارد قفل کند. در وبلاگ کلید سازی شبانه روزی به ذکر اطلاعاتی در رابطه با آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک

آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک سبب می شود بهترین انتخاب را برای قفل درب ها داشته باشید. شیارهای خاصی در هر قفل وجود دارد که سبب می شود تنها با کلید مکملی که مربوط به خودش است، باز شود. اهمیت کلید در زندگی روزمره بیشتر از قبل شده است و با انتخاب درست باید مانع از استفاده افراد دیگر از دارایی های خود شوید.

انواع کلید شامل کلید خانگی، خودرو، یک لبه، هوشمند ضد سرقت خودرو، دولبه و چهار لبه،  شاه کلید، لوله ای، سوییچ و کارتی می باشد. برای آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک بهتر است تاریخچه آن را بدانیم. اولین کلیدها چوبی بوده و مربوط به مصر باستان بوده است. بعد از آن در دوران روم، کلیدهای آهنی جایگزین کلیدهای چوبی شد و با گذشت زمان پیشرفت هایی در آن ایجاد شد. در قرن بیستم بود که با انقلاب صنعتی، کلیدها پیچیده تر شدند و امنیت بهتری را ایجاد کردند.

انواع کلید و عملکرد هر یک از انهاانواع کلید و عملکرد هر یک از انها

اهمیت آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک

آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک اهمیت زیادی دارد زیرا سبب امنیت مالی و بعضاً جانی می شود. همه افراد در زندگی خود دارایی هایی چون خانه و ماشین دارند که برای حفظ آنها از سرقت، نیاز به قفل و کلید دارند. وجود اموال با ارزش در خانه سبب می شود بیشتر به این فکر باشیم که از کلید استفاده کنیم و اموالمان را حفظ نماییم. آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک سبب می شود با خیال راحت به مسافرت و مهمانی بروید و برای محافظت از منزل خود، کلید مناسب را انتخاب نمایید. کلید در زندگی جایگاه مهمی دارد و بدون وجود آن هرج و مرج و بی نظمی زیادی در جامعه رخ می دهد.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی

عوامل موثر بر قیمت انواع کلید سازی

معنای شماره های حک شده بر روی کلید چیست

کلیدهای خانگی و یک لبه

به منظور آشنایی با انواع کلید و کاربردهای آن باید به ذکر کلیدهای مختلف بپردازیم. کلیدهای خانگی از گذشته تاکنون به طور معمول استفاده می شوند و ‌معمولا ظاهرشان استوانه ای شکل و ‌معمولی است و‌ لبه هایی دارند که دارای ۲ تا ۵ برآمدگی می باشد. این برآمدگی در لبه ها سازگار با قفل هایی است که هم نوع خود باشند. این کلیدها تنها برای منازل استفاده می شوند و ‌کاربرد دیگری ندارند.

در رابطه با کلیدهای یک لبه نیز می توان گفت که پیشرفت زیادی داشته اند و برآمدگی و شیارهایی که دارند نیز مکمل قفل خودشان است. این کلیدها حتما باید به طور کامل وارد قفل شوند تا بتوان آنها را چرخش داد. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه خرید و آشنایی با انواع کلید و عملکرد هر یک با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت نمایید.

کلیدهای مناسب برای درب خانهکلیدهای مناسب برای درب خانه

کلیدهای خودرو

برای اینکه درب ماشین باز شود و آن را بتوان روشن نمود، از کلید باید استفاده کرد. در این کلید تقارن دوطرفه ای نیز وجود دارد. کلیدهای خودرو ممکن است کاربردهای دیگری نیز داشته باشند که شامل باز کردن درب صندوق عقب،  باز کردن داشبورد و درب جلو  و هم چنین باز کردن درب باک می باشد. در رابطه با خودرو، کلیدهای هوشمند که ضد سرقت خودرو هستند نیز وجود دارد که هم به صورت مکانیکی با قفل تطبیق می شوند و هم به صورت الکترونیکی. این کلیدهای هوشمند در برخی موارد به فرستنده نیز مجهز شده اند.

شاه کلید و کلید دو لبه و چهار لبه

تنوع کلیدها زیاد است و هر یک امنیت و استحکام مخصوص به خود را دارند. با شاه کلید چندین نوع قفل را می توانید باز کنید و با کلیدهایی که اختصاصی هستند، مکانیزمشان متفاوت است. در اداره جات و هتل ها از این کلید استفاده زیادی می شود. بسیاری از اماکن عمومی نیز دارای شاه کلید هستند.

در رابطه با کلیدهای دولبه و چهار لبه نیز می توان گفت که شباهت زیادی به کلیدهای خانگی دارند اما امنیتشان بیشتر است که دلیلش این است که ۲ یا ۴ دسته برآمدگی و یا فرورفتگی در آنها وجود دارد. استحکامی که این کلیدها دارند نیز بیشتر از کلیدهای خانگی می باشد.

شاه کلید و کلید دو لبه و چهار لبهشاه کلید و کلید دو لبه و چهار لبه

کلید لوله ای، کارت کلید و سوئیچ

کلید لوله ای ارتفاع کمتری از سایر لوله ها دارد و‌ قطر آنها بیشتر است. قفلی که بوفه، دوچرخه و کمد خواهد داشت با این کلیدها باز خواهد شد. قفل هایی که کارتخوان دارند نیز برای اینکه باز شوند نیاز به کارت کلید هوشمند دارند. جنس آنها پلاستیکی است  و روی خودشان نوار بارکد دارند که به نوار مغناطیسی نیز شهرت دارد و امنیت بسیار بالایی ایجاد می کند.

نوعی دیگر از کلیدها سوئیچ هستند که درب خودرو با استفاده از آنها باز و بسته می شود. موتور ماشین نیز با استفاده از این نوع کلید روشن و خاموش خواهد شد. در جلوی راننده قفل سوئیچ را خواهیم داشت که ‌باید سوئیچ را در آن قرار داد تا جریان برق برقرار شود و موتور خاموش و روشن شود. کلید جداگانه ای در رابطه با صندوق عقب ماشین وجود دارد. بعد از آشنایی با انواع کلید و کاربردهای آن می توانیم انتخاب مناسبی برای امنیت درب های خود داشته باشیم.

کلید لوله ای، کارت کلید و سوئیچکلید لوله ای، کارت کلید و سوئیچ

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید