امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 88 رای)
امتیاز شما :

آشنایی با ویژگی انواع قفل ها

14 دی ، 1398
کلید سازی تهران
0 کامنت

بررسی ویژگی های انواع قفل ها 

همیشه باید یک نکته امنیتی را مورد توجه خور قرار دهیم سارقان منازل به دلیل آشنایی با انواع روش های حفظ امنیت منزل می توانند از سدهای امنیتی که ما برای آن ها بسازیم عبور کنند به همین دلیل همیشه باید سعی کنیم که این راه را با شناختن و تسلط بر انواع قفل های موجود در بازار و استفاده از بهترین ها برای آن ها سخت کنیم. کلید سازی تهران سعی دارد در این مقاله شما را با ویژگی ها و اجزای مختلف قفل ها آشنا کند.

انواع قفل بررسی ویژگی های انواع قفل

آشنایی با اجزای مختلف یک قفل 

اجزای مختلف قفل ها به شرح زیر می باشد:

سیلندر قفل:

سیلندر یا همان قسمتی که ما به آن مغزی قفل می گویم محدوده ای است که کلید در ان قرار می گیرد و باعث حرکت و چرخش کلید داخل قفل می شود و دارای شیارهای می باشد که تنها در صورت مطابقت کامل این شیارها با شیارهای روی کلید قفل باز می شود.
قفل ها براساس سیلندر به دو دسته تک سیلندر و دو سیلندری تقسیم می شوند. قفل های تک سیلندری دقیقا قفل هایی هستند که از یک سمت کلید میخورند و معمولا از خارج خانه قفل می شوند و در داخل فقی یک دستگیره دارند که کار کلید را انجام می دهد.
قفل های دو سیلندری هم که از دو طرف کلید خور هستند و برای این است که از داخل کسی بدون کلید نتواند درب را قفل کند.

چفت قفل:

چفت قفل درواقع همان قسمتی از قفل است که قفل در ان چفت شده و باعث قفل شدن درب می شود. درون سلندر قسمت هایی بنام پین وجود دارد که با چرخش داخل چفت قرار می گیرند که چفت را در قسمت مقابل دربی که قفل روی ان سوار شده است قرار می دهند.

باکس قفل:

به قسمتی از درب که قفل در ان بسته می شود باکس قفل گفته می شود که در قسمت دیگر دربی که قفل روی ان بسته شده است بصورت یک حفره با سایز مشخص و استاندارد شکل می گیرد.

انواع قفل های موجود در بازار انواع قفل های موجود در بازار

شما می توانید برای خرید انواع مغزی و قفل درب به سایت ما مراجعه نمایید. همچنین می توانید از دیگر مقالات ما بازدید کنید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید