امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 4/2 /از 5 (از 93 رای)
امتیاز شما :

بهترین قفل ها کدام است

04 تیر ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

آشنایی با بهترین قفل ها برای خرید

امروزه برای تامین امنیت حریم شخصی در محل های کار و زندگی انواع قفل ها نقش مهمی را ایفا می کنند و به همین دلیل انواع مختلف قفل برای درب های داخلی ساختمان، درب حیاط و حتی کشوها و کمدها ساخته و روانه بازار شده اند اما آیا با انواع قفل ها آشنایی داری؟ و آیا میدانید که چه نوع قفلی برای شما مناسب است؟ در این مقاله ما به معرفی انواع قفل ها خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین قفل مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

بهترین قفل درب حیاط ایرانی

برای حفظ امنیت قسمت بیرونی ساختمان دو نوع قفل وجود دارد یکی قفل ساده و دیگری قفل درب برقی. قفل های ساده متناسب با نوع طراحی و کاربردشان قابلیت نصب بر روی انوع مختلف درب حیاطی نفر رو و پارکینگ را دارا می باشند. این نوع قفل ها قابلیت نصب بر روی درب های جک دار و درب بازکن های الکترونیکی را دارا می باشند و به وسیله کلید و یا ریموت باز و بسته می شوند و کلیدهای آن ها می تواند کامپیوتری و یا ساده باشند. مدل دیگر قفل درب حیاط قفل های برقی می باشند که مانند قفل های ساده دارای زبانه ای از جنس برنج می باشند و بدنه های آن ها از جنس فولاد گالوانیزه می باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های این قفل ها این است که یک شاسی در بدنه آن ها وجود دارد که در بیشتر مواقع قرمز رنگ می باشد و این اجازه را می دهند تا بتوان از داخل درب حیاط را باز نمود و همچنین این قفل ها می توانند بر روی درب های نفر رو و پارکینگ نصب شوند و به وسیله ریموت و اف اف باز و بسته شوند.

قفل درب حیاط

انواع قفل درب چوبی

قفل و سیلندر داخل قفل های درب محل سکونت و یا محل کار وجود دارند نقش مهمی در امنیت محل کار و یا محل سکونت را ایفا می کنند. بر روی تمامی درب های ساختمانی نوعی قفل و دستگیره نصب می شوند که متناسب با نوع در از مغزی و قفل مخصوص استفاده می شود که به طور کلی برای ساخت سیلندر از برنج و یا سرب استفاده می شود اما چون قفل دارای انواع متفاوتی است قفل ها را براساس کاربردشان به چهار دسته قفل درب های داخل آپارتمان، قفل درب پارکینگ و حیاط، قفل درب ورودی آپارتمان و قفل درب آهنی تقسیم می شوند.همانطور که از نام "قفل درب چوبی" مشخص است این نوع قفل بر روی درب های چوبی آپارتمان ها نصب می شوند و دارای دو نوع ساده و ضد سرقت می باشند. قفل های درب ضد سرقت دارای امنیت بیشتری بوده و دارای انواع مختلفی می باشد اما قفل ساده فقط دارای یک زبانه می باشد ولی قفل ضد سرقت با دارا بودن چند زبانه که از چهار طرف قفل می شوند امکان سرقت را بسیار کاهش می دهند. قفل های ضد سرقت خود دارای دو نوع کلیدی و هوشمن می باشند که تفاوتشان در این است که قفل هوشمند برای باز شدن نیازی به کلید ندارد و برای باز شدن نیاز به یک منبع تغذیه است که داخل درب قرار می گیرد اما با قطع برق این قفل ها را نمی توان باز کرد. نکته مهم در انتخاب قفل درب چوبی کیفیت مغزی قفل است چون اگر کیفیت مغززی پایین باشد قفل را به راحتی می توان باز نمود اما اگر کیفیت مغزی قفل بالا باشد به سختی می شکند و یا طراحی آن به گونه ای است که بعد از شکسته شدن قسمتی از آن داخل قفل باقی می ماند و دسترسی به قفل را غیر ممکن می کند.

انواع قفل درب های چوبی 
آشنایی با انواع قفل درب های چوبی 

بهترین قفل کتابی سپری

قفل سپری که به نام های قفل مغازه ای و قفل کرکره ای نیز شناخته می شود. یکی از ایمن ترین قفل های می باشد که می تواند بر روی هر دربی نصب شوند و چون دسترسی به میله اتصال و زبانه ناممکن است دارای امنیت بسیار بالایی می باشند اما هنگام خرید قفل کتابی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • جنس بدنه: بیشتر قفل های کتابی از جنس فولاد می باشند ولی از جنس های آلومینیوم و فلز نیز در بازار پیدا می شوند.
  • وزن محصول: در هنگام خرید قفل باید توجه کنید که حتماً قفل دارای وزن سنگینی باشد و سطح رویی آن بدون حفره و خط وخش باشد.
  • ضخامت میله (حلقه قفل): عموماً ضخامت میله یا حلقه قفل 12 میلی متر است باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچه ضخامت میله و حلقه قفل بیشتر باشد قیچی کردن و یا بریدن آن دشوارتر می شود.
  • نوع کلید: هنگام خرید قفل توجه کنید که دارای پین های بیشتری باشد چون کپی کردن آن بسیار دشوارتر می شود.
  • میزان مقاومت: سارقان برای باز نمودن قفل های کتابی از ابزارهای کششی، فشاری و اسیدی استفاده می کنند پس هنگام خرید قفل به مقاومت قفل نیز توجه داشته باشید.
  • قیمت قفل کتابی: همیشه ارزان بودن یک جنس دلیل بر کیفیت آن نمی باشد پس اگر تمیل به حفظ امنیت محل خود را دارید قفلی با قیمت مناسب تهیه نمایید.

قفل های آویز ضد سرقت

در شرایط محیطی نامناسب که دارای باد، باران، رطوبت و خاک در آن اماکن بسیار زیاد می باشد قفل های قفل های آویز که دارای بدنه ای از جنس استیل (فولاد) سخت شده و قلابی از جنس فولاد بور (Boron Steel) ساخته شده اند و دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خم کردن، بریدن و سوراخ شدن می باشند استفاده می گردد از طرفی جنس بدنه قفل و مکانیز خاص دیسک گردان داخلی آن را در شرایط های اسیدی و نمکی مقاوم می سازد و همچنین از دیگر ویژگی های قفل های آویز امکان استفاده از یک کلید برای ريالفل آویز، سیلندر درب و قفل های جانبی می باشد از طرفی طبق آزمایشات سخت بر روی قفل های آویز در شرایط خوردگی و فرسایش، فولاد بور دار سخت شده مقاومت خیلی زیادی را در برابر برش، اره، خم کردن و حنی مته از خود نشان داده است و به همین دلیل قفل های آویز ضد سرقت با دارا بودن بدنه ای از جنس فولاد سخت شده و حلقه ای از جنس فولاد بور دار ورود هرگونه مته ای به داخل قفل را غیرممکن می نمایند.

قفل کتابی برنجی

این نوع قفل ها دارای بدنه اصلی قفل ها از نوع برنج می باشند و حلقه های این قفل ها دارای جنس فولادی و پوشش کروم می باشند که همین امر این قفل ها را مقاوم در برابر زنگ زدگی و برش می نمایند و فنرهای استیل در تمامی قسمت از زنگ زدگی جلوگیری می نمایند از دیگر ویژگی های قفل های برنجی برگشت کلید بعد از باز شدن قفل به حالت اولیه می باشد.

قیمت قفل های کتابی ضد اسید و قفل های کتابی چینی

قفل های کتابی چینی، آلمانی و ایتالیایی و قفل کتابی Yelex دارای شکل مکعب مستطیلی می باشند که کلید های آن ها چهارپر و یا سولکسی می باشند. نحوه باز و بسته شدن این قفل با استفاده از مکانیزم میله داخلی آن ها می باشد. قفل کتابی چینی با ابعاد 9 سانتیمتر در پنج و نیم سانتیمتر و میله ای با قطر یک سانتی متری است که با این ابعاد جزء قفل های متوسط رو به کوچک به حساب می آیند. کاربرد قفل های چینی عموماً برای درب های مغازه ها، قفل دوچرخه، قفل پدال خودرو و قفل زنجیر موتورسیکلت مورد استفاده قرار می گیرند به این دلیل که این نوع قفل ها آنچنان بزرگ و سنگین نمی باشند که استفاده از آن ها سخت و دشوار باشد. قفل های آلمانی از جنس بدنه ضعیف تری نسبت به قفل های چینی ساخته شده اند که همین موضوع باعث می شود با کمی فشار به گوشواره قفل بدنه آن ها دچار شکستگی شود حتا بدون آنکه مکانیزم رمزش دستکاری شود به راحتی می توان آنها را باز نمود و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای حفاظت از اتومبیل و مغازه نمی باشند. قفل های کتابی Yelex از قفل های آویز معمولی عمر طولانی تری دارند و به همین دلیل ایمنی آنها نیز بیشتر می باشد چرا که امکان برش دادن و باز نموندن میله داخلی این قفل ها بسیار دشوار می باشند. سیستم قفل شدن قفل های آویز و کشویی Yelex به صورت های مختلفی مثل کلید های معمولی، کلید کامپیوتری، رمزدار و حتی در گونه های پیشرفته با استفاده از اثرانگشت می باشند.

مکانیزم و سیستم قفل کتابی

قفل های کتابی دارای بدنه های فولادی و یا برنجی می باشند و هم اینکه می توانند روکش دار باشند و یا حتی بدنه ای ضد اسید داشته باشند و کلیدهایی که برای قفل های کتابی استفاده می شوند نیز در انواع ساده، کامپیوتری و چهارپر می باشند.  قسمت اصلی بدنه قفل های کتابی از جنس فولاد و یا برنج می باشند که مکانیزم قفل در این بدنه قرار می گیرد و همینطور بدنه قفل کتابی باید توپر باشد به این دلیل که بتواند در مقابل برش، ساییدگی و ضربه مقاومت کند. قسمت دیگر قفل کتابی بازوی قفل است که به آن سیلندر نیز می گویند است که یک میله استوانه ای متحرک است که از یک سمت داخل قفل قرار میگیرد و سمت دیگر آن آزاد است و زمانی که قفل بسته شود داخل بدنه قرار می گیرد. نوع کلید قفل های کتابی متناسب با مکانیزم قفل می تواند متفاوت باشد به این صورت که برخی از قفل های کتابی کلید ندارند و با وارد کردن رمز بر روی بدنه باز و یا بسته می شوند. شیار کلید یک شیار در بدنه قفل است که با وارد کردن این کلید در این شیار قفل باز و بسته می شود.

آیا اسید قفل را باز می کند؟

در قفل های نوین به دلیل وجود دو استوانه رمز در مجاور ساچمه های قفل که با دندانه های کلید درگیر نمی باشند باعث شده است که با وارد شدن اسید به مجرای کلید قفل باز نشود. در طراحی قفل ها همیشه دو نکته اهمیت پیدا می کنند یکی اینکه زمان مورد نیاز برای باز کردن قفل توسط سارقان و دیگری امکان باز کردن قفل توسط کلید سازی. این یک قانون نانوشته است که سارقان ماشین و یا محلی را برای دزدی انتخاب می کنند که باز کردن قفل ها برایشان راحت باشد.

مکانیزم قفل درب حیاط

خیلی از مشکلات قفل ها و دستگیره های درب ها را می توان قبل از آنکه جدی شوند آن ها را اصلاح کرد. اگر شما کلید دارید ولی کلید در داخل قفل کار نمی کند ممکن است قفل کثیف و یا خشک شده باشد و ممکن است عملکرد نادرست درب نیز خراب شود پس بهتر است قبل از هر اقدامی آن را روغن کاری نمایید اما اگر مشکلات قفل جدی تر است بهتر است که با قفل ساز مورد اطمینان خود تماس بگیرید چرا که ممکن است قفل نیاز به تعویض داشته باشد. 

قفل آویز ضد سرقت 
قفل آویز ضد سرقت چیست؟

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید