امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 4/9 /از 5 (از 89 رای)
امتیاز شما :

مهم ترین عوامل خراب شدن آیفون تصویری

28 آبان ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

عوامل خراب شدن آیفون تصویری 

عوامل خراب شدن آیفون تصویری می تواند به موارد مختلفی وابسته باشد. به عنوان مثال نویز در آیفون می تواند ناشی از سیم ها، یا عدم استفاده از شیلد، سیم پیچی و یا خود میکروفون و یا دوربین باشد. بنابراین در تعمیر آیفون های تصویری، عیب یابی مهم ترین مرحله ای است که باید گام به گام با دانش کافی بررسی شده تا مشکل حل شود. در ادامه برای آگاهی از عوامل خراب شدن آیفون تصویری با ما همراه باشید.

مهمترین عوامل خراب شدن آیفون های تصویری مهم ترین عوامل خراب شدن آیفون های تصویری  

آیفون تصویری

آیفون های تصویری، درب بازکن هایی هستند که امروزه در مجموعه های مسکونی و تجاری نصب و استفاده می شوند. این وسیله برای زنگ در، باز کردن آن، مکالمه با فرد بیرون و داخل خانه استفاده شده و قابلیت نمایش تصویری از محیط بیرون با استفاده از دوربین داخلی تعبیه شده در آن را دارد. همین ویژگی ها سبب شده است تا آیفون تصویری به عنوان یکی از وسایل مهم در تامین امنیت خانه شناخته شده و در خانه های جدیدی همواره مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله های پرکاربرد که معمولا در سایز های 3.4 اینچ، 4 اینچ، 7 و 10 اینچ در بازار عرضه می شود، می تواند برای ارتباط از راه دور بسیار کاربردی بوده و تصاویر بیرونی را به صورت رنگی و یا سیاه و سفید نمایش دهد.

خرابی آیفون تصویری

خرابی آیفون های تصویری یکی از رایج ترین مشکلاتی که است که در ساختمان های اداری، منازل و واحد های تجاری ممکن است به وجود آید. به طور کلی عوامل خراب شدن آیفون تصویری می تواند شامل موارد گوناگونی بوده که شناخت این عوامل می تواند در عیب یابی و رفع مشکل ایجاد شده بسیار مهم باشد. پس از خرابی آیفون تصویری، عیب یابی مهم ترین مرحله ای است که شما و یا متخصص می توانید با دانش اولیه، علت خرابی را حدس بزنید اما از آنجایی که هر مشکل در این وسیله، مرتبط با چند علت مختلف است، باید تعمیرات آن توسط افراد متخصص انجام شود. پس یک تعمیر کار متخصص وظیفه دارد تا با آشنایی اولیه و اطلاعاتی که از آیفون های تصویری دارد، به تعمیر آن طبق مشخصات آیفون تصویری بپردازد. در ادامه برای معرفی عوامل خراب شدن آیفون تصویری، می خواهیم این عوامل را با معرفی مشکلی که ایجاد می شود، بررسی کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

تعمیر آیفون تصویری و رفع ایراد آن
تعمیر آیفون تصویری و رفع ایراد آن  

عوامل خراب شدن آیفون تصویری

در این قسمت با بیان مشکلات ایجاد شده برای این تجهیزات، به بیان عوامل خراب شدن آیفون تصویری می پردازیم. 

  • نداشتن تصویر در آیفون های تصویری: یکی از رایج ترین مشکلات در بین مصرف کنندگان است که در برند های مختلفی اتفاق می افتد. از جمله علل این مشکل می توان به خرابی در سیم کشی ها، قطع اتصال سیم ها و جابجایی سیم های آبی و سفید اشاره نمود.

  • ایجاد نویز در آیفون تصویری: یکی دیگر از مشکلات رایج در بین این تجهیزات، وجود نویز در صدا است. در اثر این مشکل شما از قسمت بیرونی صدایی را همراه با نویز به صورت نامفهوم می شنوید که این خرابی می تواند در اثر پوسیدگی شیلد ها، سربندی های نابجا و نامناسب در سیم و یا نزدیکی سیم به کابل های برق ساختمان باشد.

مهم ترین عوامل خراب شدن آیفون تصویری

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات آیفون های تصویری، آبی شدن صفحه آیفون است. اگر برای آیفون تصویری شما این اتفاق افتاده است، علت آن را باید در موارد مختلفی جستجو کرد که موارد زیر از مهم ترین عوامل خراب شدن آیفون تصویری در این مورد می باشد:

  • سوختگی یا خرابی دوربین پنل در آیفون: اگر دوربین دچار خرابی، شکستگی شود، تصویر دریافت شده در مانیتور منتقل نمی گردد. 

  • خراب شدن قسمت مانیتور آیفون: اگر مشکلی در دوربین آیفون نبود، احتمال بسیار زیاد مشکل از دریافت تصویر در پنل است که این می تواند ناشی از معیوب بودن مانیتور آیفون باشد.

  • خرابی LCD: برد LCD، قطعه ای الکترونیکی است که سیگنال های دریافتی از سمت پنل آیفون را به تصویر تبدیل می کند. بنابراین در عیب یابی این مشکل می توان خرابی LCD را جزء عوامل بسیار مهم در ایجاد این مشکل دانست.

  • خرابي در سيم كشی: این احتمال باید در مرحله آخر توسط یک فرد متخصص انجام شود تا به سیم کشی ساختمان آسیبی وارد نشده و به بهترین نحو این کار انجام شود.

مهمترین عوامل خراب شدن آیفون تصویریمهمترین عوامل خراب شدن آیفون تصویری 

عوامل خرابی و سوت کشیدن آیفون

مشکلات دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن ها باید به سوت کشیدن آیفون تصویری اشاره نمود. عوامل خراب شدن آیفون تصویری در این نوع مشکل را می توان در 4 مورد تقسیم بندی کرد:

  • خرابی خود میکروفون: در اولین قدم باید صحیح و سالم بودن خود میکروفون آیفون تصویر مورد بررسی قرار گیرد. 

  • وجود یک فلز در اطراف میکروفون: در خود میکروفون معمولا از قطعات آهنربایی برای ایجاد ارتعاش و تولید صدا استفاده می شود و قرار گرفتن اجسام فلزی یا آهنربایی در کنار آن می تواند سبب ایجاد ارتعاشات و نویز های ضعیفی شود.

  • اشکال در برد صوت آیفون: برد صوت، قطعه ای الکترونیکی برای انتقال صدا است که در صورت خرابی باید کامل و یا به صورت کلی تعویض گردد.

  • در مرحله نهایی باید مشکلات ناشی از سیم کشی بررسی شود که سالم بودن سیم ها باید بررسی گردد.

دیگر عوامل خراب شدن آیفون تصویری

از دیگر عواملی که می توان برای خرابی آیفون های تصویری بیان کرد، به طور مختصر و سریع می توان گفت، اگر سیستم کاملا خاموش است، باید ولتاژ DC تغذیه بررسی شود. اگر تصویر به صورت کامل موج دار است، مشکل می تواند سیم کشی از کنار سیم های برق داخل خانه و یا نشتی خازن صافی تغذیه باشد. در صورت خراب بودن صدای پنل و یا ضعیف بودن آن، مشکل می تواند ناشی از خرابی میکروفون و یا اشکال در برد پنل باشد.
همچنین می توان گفت اگر تمام واحد ها به صورت یکسره زنگ می خورد، مشکل از برد پنل و دیود زنر آن است. اگر ارتباط صوتی برقرار اما ارتباط تصویری خراب است، ممکن است سیم 4 قطع بوده و یا دوربین پنل خراب باشد. در صورت سوت کشیدن گوشی مانیتور، ممکن است علت لق و یا از جا در رفتن میکروفون آیفون باشد. اشکال در برد صوت مانیتور نیز می تواند سبب خاموش نشدن مانیتور شود.
در صورت بروز هر گونه مشکلی در هر ساعت از شبانه روز می توانید با کلید سازی شبانه روزی تهران تماس حاصل فرمایید.  

خراب شدن آیفون های تصویری موارد خاص

خراب شدن آیفون های تصویری موارد خاص 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید