امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 82 رای)
امتیاز شما :

مغزی قفل درب ضد سرقت و ویژگی های آن

14 دی ، 1399
کلیدسازی تهران
0 کامنت

آشنایی با ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت

ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت با در های معمولی بسیار متفاوت است و مولفه هایی نظیر چارچوب، لولا، روکش و قفل بسیار بر روی امنیت بالای این نوع قفل ها تاثیر گذار هستند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص مغزی قفل درب ضد سرقت و ویژگی های آن با شما خوانندگان عزیز و محترم در میان بگذاریم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید . 

مغزی قفل درب ضد سرقت

امروزه به منظور تامین امنیت بیشتر ساختمان های مسکونی و اداری به جای دربهای معمولی از درب های ضد سرقت استفاده می کنند که مهمترین ویژگی آن مغزی مناسب قفل است. در واقع یک درب ضد سرقت اگر از مغزی قفل مناسب برخوردار نباشد، تفاوت چندانی با یک درب معمولی نداشته و افراد غریبه به راحتی می توانند وارد ساختمان شما شوند. بنابراین میتوان گفت که مغزی قفل درب ضد سرقت یکی از ابزارهای ایمنی در صنعت ساختمان سازی و در واقع همان توپی قفل درب است که باعث جلوگیری از ورود افراد غریبه به داخل ساختمان شده و در انواع و کیفیت های مختلف ساخته و در بازار به فروش می رسند. 

مغزی قفل درب ضد سرقت و ویژگی های آنمغزی قفل درب ضد سرقت و ویژگی های آن

ساختار کلی درب ضد سرقت

به طور کلی قفل درب های ضد سرقت در ساختار خود دارای دو مغزی بوده که به مغزی بالایی، شب بند و مغزی پایینی آن ساده می گویند. همچنین اهرم درب نیز به دلیل وجود کلاف فلزی دور لنگه و شبکه فلزی داخلی آن پایین آمده و این ویژگی این نوع درب ها را با سایر درهای معمولی از نظر برقراری امنیت بیشتر متمایز می کند.

آخرین مطالب تکمیلی کلید سازی تهران را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با سوییچ خودرو و انواع آن

ویژگی های قفل دیجیتال در آب و هوای سرد

روش باز کردن قفل های معمولی در مواقع ضروریی

ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت

یکی از مهمترین بخش ها در هنگام خرید و نصب درب های ضد سرقت، قفلی و مغزی آن است که در انواع مختلف طراحی و تولید شده و امنیت و ایمنی مکان مورد نظر را افزایش می دهد. از ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت می توان به خاصیت چند زبانه بودن آن ها اشاره کرد و هر چه تعداد زبانه ها و مغزهای آن بیشتر باشد، امنیت آن ساختمان را در برابر ورود افراد غریبه بیشتر افزایش می دهد. به عبارت دیگر به هنگام چرخاندن کلید درون قفل، هر یک از زبانه ها در جهتی مختلف داخل چهارچوب در قرار می گیرند و از همین رو می توان انتظار داشت که چهارچوب، لولا، روکش و قفل از مولفه های مهم و اساسی برای تامین امنیت بیشتر درب های ضد سرقت هستند.

آشنایی با ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقتآشنایی با ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت

وجود کلاف فلزی دور لنگه و شبکه فلزی داخلی آن و همچنین خاصیت ضد اسیدی بودن نیز از دیگر ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت بوده و این خصوصیت به نوعی باعث بالا بودن قیمت این نوع درب ها نسبت به درب های معمولی می باشد. بنابراین می توان گفت که ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت بر حسب نوع قفل بسیار متفاوت بوده و در همین راستا ما در ادامه این متن به انواع قفل درب ضد سرقت اشاره خواهیم کرد.

انواع قفل درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت را در قالب طرح های گوناگون طراحی و تولید کرده اند که ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت در هر یک بر حسب سلیقه و انتظار مشتری متفاوت است. در یک جمع بندی کلی می توان انواع درب ضد سرقت را به صورت زیر نام برد :

  • قفل های دیجیتالی درب ضد سرقت:

مغزی این نوع درب های ضرب سرقت را به راحتی میتوان برای انواع درب های فلزی و چوبی و ... بکار برد. همچنین این قفل مجهز به سیستم ضد هک پیشرفته، حافظه پشتیبان، فناوری ریموت کنترل از راه دور و سنسورهای هشدار دهنده از جمله سنسور ضد سرقت، ضد حریق و شوک مجهز بوده و امنیت ساختمان شما را به خوبی تامین خواهد کرد.

  • قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت

قفل اثر انگشتی در واقع یکی از انواع قفل های دیجیتالی محسوب شده که دیگر نیاز به همراه داشتن کلید نیست و با نصب آن در لبه کناری درب ضد سرقت و ثبت اثر انگشت بر روی قفل آن ، خیلی راحت می توانید با تشخیص جریان خون انگشت مورد نظر شما توسط قفل، درب را باز و بسته نمایید.

  • قفل کارتی درب ضد سرقت

نوع دیگری از قفل های دیجیتالی برای محیط های اداری، کاری و هتل ها که مستلزم رفت و آمد تعداد مشخصی از افراد است و از طریق کارت مخصوص به جای کلید می توان برای باز و بسته کردن درب از آن بهره برد. یکی از ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت کارتی، ثبت نام افراد و تاریخ و ساعت ورود خروج آن ها به اتاق یا ساختمان مورد نظر است. 

  • قفل کلیدی درب ضد سرقت:

متداول ترین نوع قفل های موجود در بازار که نسبت به قفل های دیجیتالی کارتی و اثر انگشتی امنیت کمتری داشته، قفل های کلیدی می باشد. این نوع قفل ها برای ساختمان های مسکونی مناسب بوده و علی رغم کیفیت مطلوب خود می توان با انتخاب یک مغزی مناسب برای آن ، امنیت محیط را تضمین کرد.

تعویض به موقع از ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت

یکی دیگر از ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت، تعویض به موقع و اصولی آن است که دیگر دغدغه و نگرانی امنیت محیط به هنگام بیرون رفتن و خالی ماندن ساختمان از سکنه با ما همراه نباشد. برای تعویض قفلی درب ضد سرقت با توجه به نوع و پیچیدگی هر یک از  آن ها، در مرحله نخست باید بدانید این کار نیاز به تجربه و مهارت و ابزارهای مخصوص داشته و افراد عادی به دلیل رگلاژ ها و لوله های پنهان آن نمی توانند به راحتی از پس این کار بر بیایند.

انواع قفل درب ضد سرقتانواع قفل درب ضد سرقت

قیمت مغزی قفل درب ضد سرقت

قیمت مقرون به صرفه و مناسب از دیگر ویژگی های مغزی قفل درب ضد سرقت است که با توجه به کارکرد و قابلیت های آن بتوان با صرف هزینه ای مناسب، امنیت محیط را تامین کرد. بدون شک عوامل تاثیر گذار زیادی بر روی قیمت مغزی قفل تاثیر گذار هستند که از جمله آن ها می توان به نوع مغزی، کیفیت و کشور سازنده، کارکرد و چند زبانه بودن آن و ... اشاره داشت. همچنین برخی از عوامل تاثیر گذار خارجی همانند نوسانات بازار ارز و شرایط اقتصادی کشور بر روی نحوه محاسبه و تعیین قیمت این قفل ها موثر هستند. از همین رو برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قابلیت های هر مغزی قفل درب ضد سرقت و قیمت به روز رسانی شده آن بهتر است که با مشاوران ما در کلید سازی تهران در تماس باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید