امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 82 رای)
امتیاز شما :

ویژگی های قفل دیجیتال در آب و هوای سرد

24 آذر ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

ویژگی های قفل دیجیتال درب مناسب برای آب و هوای سرد 

امروزه قفل های دیجیتال یا هوشمند را به عنوان جایگزینی برای کلید های مکانیکی و رفع مشکلات آنها به کار می برند. استفاده از قفل دیجیتال در هوای سرد نیازمند توجه به نکاتی است که باید همواره آنها را مد نظر خود قرار داد تا با مشکل مواجه نشد. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به مشخصات و ویژگی های قفل های دیجیتالی در آب و هوای سرد در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم، با ما تا پایان این متن همراه باشید. 

قفل دیجیتال در هوای سردقفل دیجیتال در هوای سرد 

تاثیر آب و هوای سرد بر روی کارکرد قفل های دیجیتالی 

تغییر شرایط محیطی و در نظر گرفتن آب و هوای بسیار سرد و یا گرم از جمله مواردی است که به شدت بر روی کاهش طول عمر و یا حتی خرابی قفل های دیجیتالی تاثیر داشته و در صورت بی توجهی به این مسئله خسارات جبران ناپذیری را ممکن است برای شخص به بار آورد. قفل های دیجیتالی بخاطر حفاظت از حریم خصوصی افراد با امنیت بیشتر نصب می شوند و برای شرایط مختلف، ویژگی ها و عملکردهای گوناگونی را برای آن در نظر می گیرند. کارکرد قفل دیجیتال در هوای سرد نسبت به قفل های مکانیکی مطلوب تر بوده و این نوع قفل ها به ندرت تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مختلف قرار می گیرند. اما با این وجود، آنچنان هم از شرایط هوایی خیلی سرد یا گرم در امان نبوده و لازم است که به منظور طول عمر بیشتر این نوع قفل ها را از نظر عملکرد و قابلیت هایش مطابق با شرایط آب و هوایی طراحی و تولید کنند.  

تاثیر آب و هوا بر قفل های دیجیتالتاثیر آب و هوا بر قفل های دیجیتال 

ویژگی های قفل دیجیتال در هوای سرد

تاثیر شرایط آب و هوایی مختلف در انتخاب قفل درب بر کسی پوشیده نیست و لازم است که ویژگی های قفلی که برای حفاظت از حریم خصوصی خود انتخاب می کنیم با شرایط آب و هوایی محیط سازگار باشد. به طور کلی تاثیر هوای سرد را بر روی ویژگی های قفل هوشمند و دیجیتالی به صورت موارد زیر می توان مورد بررسی قرار داد: 

- باتری قفل دیجیتالی

قفل های دیجیتالی به وسیله باتری کار می کنند و آب و هوای بسیار سرد و یا گرم باعث عملکرد نامطلوب باتری و خالی شدن سریع آن می شود. به همین خاطر برای نصب قفل های دیجیتالی در محیط هایی با آب و هوای سرد توصیه می شود که نوع مجهز به باتری های لیتیوم یونی را خرید کنند. استفاده از این نوع قفل باعث طول عمر و دوام بیشتر باتری آن شده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

- بدنه قفل دیجیتالی 

بدنه قفل دیجیتال در هوای سرد باید از استحکام و مقاومت بیشتری برخورداری بوده و آلیاژ استفاده شده برای ساخت آن تاب مقاومت در برابر شرایط آب و هوای سرد را داشته باشد. اصولا بدنه مقاوم قفل های یوکا به دماهای زیر صفر به خوبی واکنش نشان می دهد و این مورد از ویژگی های برجسته قفل دیجیتال در هوای سرد به شمار می آید.

- صفحه لمس قفل دیجیتال

قفل دیجیتال در هوای سرد باید از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار باشد چرا که در برابر رطوبت هایی هر چند کوچک و یا سرمای زیاد کاملا آسیب پذیر بوده و احتمال از دست دادن کارایی آنها بسیار بالا است. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است که قفلی را انتخاب کنید تا از ویژگی ضد آب بودن برخوردار باشد. از سوی دیگر از آنجا که بسیاری از افراد در هوای سرد به پوشیدن دستکش عادت دارند؛ توصیه می شود که از قفل های  دارای صفحه دکمه ای  برای دسترسی به کد ورود استفاده شود. همچنین باز و بسته کردن قفل های دیجیتالی به وسیله تلفن همراه و از راه دور از جمله مزایای این نوع قفل ها در مقایسه با قفل های مکانیکی به شما می آید و دیگر هیچ گونه نگرانی برای پشت در ماندن در روزهای بارانی و سرد برفی وجود ندارد.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال در هوای سرد

اگرچه قفل های دیجیتال نسبت به قفل های مکانیکی از قیمت بسیار بیشتری برخوردار می باشند ولی نصب این نوع قفل شما را از شر دردسر های احتمالی ناشی از قفل های مکانیکی نظیر پوسیدگی راحت خواهد کرد و به این ترتیب به منظور تامین امنیت بیشتر برای حریم خصوصی خود می توان گفت خرید این نوع قفل مقرون به صرفه تر خواهد بود. همچنین ویژگی کنترل از راه دور قفل های دیجیتالی به وسیله تلفن همراه خیال شما را از بابت فراموشی کلید و پشت در ماندن در آب هوای سرد و بارانی و اطمینان از بسته بودن درب منزل در شرایط ضروری راحت خواهد کرد. 

نکات قابل توجه در خصوص استفاده از قفل دیجیتال در هوای سرد

اگرچه در بیشتر موارد نگرانی در خصوص نصب و استفاده از قفل های دیجیتالی وجود ندارد اما این به معنای عدم بررسی و نگهداری دقیق از آنها نیست. به طور مثال این نوع قفل های نیز مانند قفل های مکانیکی در برابر  تاثیرات آب و هوا در امان نیستند و از همین رو باید هنگام انتخاب قفل مورد نظر خود با توجه به این شرایط به برخی از ویژگی هایی که در بالا نیز ذکر شد؛ دقت و توجه را مبذول داشت. این نوع قفل ها را می توان برای اهداف مختلف برنامه ریزی کرد و دسترسی افراد را به برخی از اتاق های شخصی و کاری محدود کرد. بنابراین برای پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی و از دست رفتن امنیت حریم خصوصی خود، بهتر است که در برخی مواقع و به صورت مستمر قفل های نصب شده بر روی درب منازل یا محیط کار را به خوبی چک کنید تا در صورت وجود هرگونه نقص یا عیب عملکرد سیستم مرکزی قفل دیجیتال در هوای سرد در سریع ترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام شود. کلید سازی تهران با ارائه بهترین خدمات به طور شبانه روزی و در تمامی مناطق تهران در کنار شما می باشد.

ویژگی های قفل دیجیتال درب مناسب برای آب و هوای سردویژگی های قفل دیجیتال درب مناسب برای آب و هوای سرد 

برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفخات زیر نیز بازدید کنید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید