امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 81 رای)
امتیاز شما :

3 نوع قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

14 دی ، 1399
کلیدسازی تهران
0 کامنت

استفاده از قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها دارای مزایای زیادی است.برای فضاهای مهم مانند فضاهای تجاری و اداری بهتر است از قفل  و کلید های معمولی استفاده نشود این امر کمک می کند تا امنیت را افزایش داده و از دردسرهای بیجا خلاص شوید. شرکت ها به دلایل مختلف مانند ورود بدون کلید، گزارش ترافیک، کنترل از راه دور و...، از این فناوری جدید استفاده می کنند. همچنین با استفاده از این فناوری صاحبان شرکت ها و کسب و کارها دیگر نیازی به نگرانی درباره گم شدن کلیدها، کپی برداری از کلید ها یا حتی سرقت آنها ندارند. قفل دیجیتال می تواند شما را از بسیاری از مشکلاتی که در پیرامون قفل های مکانیکی وجود دارد، دور سازد. در ادامه با قفل های دیجیتال مناسب برای کسب و کارها آشنا خواهید شد.

انواع قفل دیجیتال برای کسب و کارها

سه نوع قفل دیجیتال برای انواع کسب و کارهای تجاری و اداری وجود دارد که عبارتند از:

  • قفل دیجیتال صفحه کلید رمز دار: این قفل به عنوان یک گزینه بسیار حرفه ای برای کسب و کارهای اداری برای دسترسی به داخل می باشد. در این نوع قفل های الکترونیکی تنها کافی است که با استفاده از صفحه کلید لمسی یا صفحه کلید که شامل دکمه های فشاری است، یک رمز عبور برای خود قرار داده و آن را به خاطر بسپارید. این نوع قفل ها به صاحبان مشاغل این اجازه را می دهد که رفت و آمد کارمندان را کنترل کند و تنظیمات امنیتی لازم را متناسب با کار خود انجام دهند. همچنین می توانند اجازه ورود به همه یا برخی از افراد را ممکن سازند یا برای قسمتی از ساختمان ها که دسترسی به آنها ممنوع است، خدمات امنیتی را افزایش دهند.
  • قفل الکترونیک بیومتریک: این دسته از قفل ها انتخاب بسیار مناسبی برای کسب و کارها محسوب می شوند زیرا با استفاده از ویژگی های بیومتریک آنها می توانند افراد ورودی و خروجی را شناسایی کنند. این قفل ها برای باز کردن دسترسی از اثر انگشت یا کف دست استفاده می کنند. در برخی دیگر که پیشرفته تر هستند می توانند با استفاده از تشخیص چهره و صدا نیز دسترسی را ایجاد کنند. سیستم های بیومتریک به صاحبان شرکت ها اجازه می دهد تا تنظیمات امنیتی را به طور کامل انجام دهند. این سیستم ها علاوه بر اینکه کارکرد ساده ای دارد، بسیار دقیق هستند.
  • قفل دیجیتال کارتی: این دسته از قفل ها نسبت به سایر مدل ها دارای قدمت بالاتری هستند. در این نوع قفل ها برای ورود از یک کارت مغناطیسی استفاده می شود و تنها کافیست کارت را به پنل نزدیک کنند تا درب بازگردد. این نوع قفل ها از مکانیزمی به نام RFID استفاده می کنند. قفل های دیجیتال کارتی برای هتل ها مناسب تر می باشد. این دسته از قفل ها به باتری و برق نیاز دارند و امروزه در بسیاری از کسب و کار ها  استفاده می شود.

قفل های دیجیتال مناسب برای کسب و کارهاقفل های دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

آخرین مطالب تکمیلی کلید سازی تهران را در این بخش دنبال نمایید

پیشرفته ترین قفل ها کدامند

مقایسه قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

روش باز کردن قفل های معمولی در مواقع ضروریی

مزایای قفل دیجیتال

قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها مزایای زیادی دارد. برخی از آنها عبارت اند از:

  • دارای کاربرد بسیار و نحوه استفاده بسیار ساده ای می باشد.
  • دارای ظاهری بسیار زیبا
  • کارت های لمسی بسیار کم حجم و سبک هستند.
  • این نوع قفل ها نسبت به سایر قفل ها از مقاومت بالاتری برخوردارند.
  • با وجود این قفل ها دیگر نیازی به همراه داشتن کلید نمی باشد، تنها با داشتن کد یا رمز عبور می توانید از آن استفاده کنید.

بهترین قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

انتخاب قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها برای شرکت ها می تواند به عنوان یک چالش محسوب شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه، گزینه های موجود برای انتخاب افزایش یافته است به همین دلیل تصمیم گیری و انتخاب یک قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها دشوار خواهد بود. برای خرید یک مدل مناسب با کارایی بالا بهتر است پیش از خرید فاکتور هایی مانند، اندازه، ساختار، نوع کسب و کاری که می خواهید برای آن استفاده کنید را بررسی نمایید.  در ادامه با فاکتورهای مهم در این زمینه آشنا خواهیم شد.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال برای کسب و کارهامزایای استفاده از قفل دیجیتال برای کسب و کارها

ساختار درب و قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

در ابتدا باید چند سوال از خود درباره درب های ساختمان مورد نظر بپرسید :

  1. چه نوع درب هایی را می خواهید ایمن کنید؟
  2. درب ها از چه موادی ساخته شده اند؟
  3. آیا برای درب های خالی نیز نیاز به قفل دارید یا خیر؟
  4. وضعیت و کیفیت قفل ها چگونه است؟

با پاسخ به این سوال ها وضعیت درب ها و بسیاری از اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها را خواهید داشت. برای مثال اگر کیفیت درب های شما پایین باشد بهتر است از قفل های دیجیتال استفاده کنید زیرا قفل های مکانیکی از امنیت بالایی برخوردار نخواهند بود.

نوع فعالیت کسب و کار

شما در ابتدا باید بدانید که نوع کاربری ساختمانی که می خواهید برای آن قفل استفاد کنید چه چیزی است؟ ساعت کاری این ساختمان چگونه است؟ امنیت را در چه سطحی می خواهید اعمال کنید؟ با پاسخ به این سوال ها می توانید تشخیص دهید که بهتر است از چه قفلی برای شرکت استفاده نمایید. قفلی که انتخاب می شود باید برای کارمندان و فضای اداری موجود مناسب باشید و سطح بالایی از امنیت را ارائه دهند.

ساختار درب و قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارهاساختار درب و قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

اندازه قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

برای دستیابی به این موضوع که قفل بهتر است در چه اندازه ای باشد باید مانند سایر بخش ها به سوالاتی مانند:

  • چه تعداد کارمند در شرکت کار می کنند؟
  • چقدر ترافیک برای ورود به محوطه نیاز است؟
  • چه تعداد از درب ها به قفل دیجیتال نیاز دارند؟
  • آیا دسترسی به برخی از بخش های ساختمان برای برخی از کارمندان دارای محدودیت است یا خیر؟

و....

در نهایت پس از طی کردن مراحل گذشته و پاسخ به این سوال ها می توانید قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها را انتخاب کنید برای مثال در صورتی که ترافیک بالا می باشد بهتر است از قفل های کارتی استفاده کنید تا سرعت نیز افزایش یابد یا برای ساختمان هایی که کاربرهای کمی دارند بهتر است از قفل های بیومتریک استفاده شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید