امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 81 رای)
امتیاز شما :

نحوه باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

25 بهمن ، 1399
کلیدسازی تهران
0 کامنت

روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

باز نشدن درب های کنترلی یا بالا نرفتن کرکره های برقی از جمله مشکلاتی است که اغلب بنا به هر دلیل ایجاد می شود. در این زمان با چه ترفند می توان این درب ها را باز کرد. روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

درب های اتوماتیک

امروزه بیشتر سازه ها چه مسکونی و چه تجاری به درب های اتوماتیک مجهز شده اند و افراد زیادی روز خود را با زدن دکمه ریموت برای باز کردن این درب ها آغاز می کنند. اما در بعضی از مواقع با پیش آمدن کوچک ترین مشکل مانند قطع شدن برق و یا گم شدن ریموت امکان باز شدن درب وجود ندارد و شروع صبح با مشکلات زیادی همراه است.

اما با توجه به این که معمولا این گونه مشکلات همیشه قابل پیش بینی هستند تولید کنندگان این درب ها نیز به فکر چاره برای این مواقع بوده اند و راه کارهایی را برای این چنین پیش آمدهایی در نظر گرفته اند. از مهم ترین عللی که باعث می شود نتوان درب اتوماتیک را با ریموت باز کرد می توان به این موارد اشاره نمود.

  • قطع جریان برق
  • گم شدن ریموت
  • اتصالی در سیستم برق سازه
  • بهم ریختگی در تنظیم زمان باز و بسته شدن درب اتوماتیک
  • خراب شدن جک های هیدرولیکی درب اتوماتیک

روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموتروش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

آخرین مطالب تکمیلی کلیدسازی سیار تهران را در این بخش دنبال نمایید

انواع ریموت درب پارکینگ

نحوه ست کردن ریموت کنترل کرکره برقی

روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت در زمان قطع برق

یکی از روش هایی که تولید کنندگان  برای چنین مواقع پیش بینی کرده اند استفاده از آچار مخصوصی به نام آچار آلن است. این روش بیشتر در مواقعی که برق قطع است کارایی دارد. کارایی این آچار در چنین مواقعی باعث شده است تا به سادگی بتوان درب های اتوماتیک را با آن باز نمود. برای این کار می توان آچار را در قسمتی که برای همین امر در موتور گیربکس در نظر گرفته شده است قرار داد و با چرخاندن آن عمل باز شدن درب را انجام داد. این کار با کلید مخصوص نیز قابل انجام است. این کلید در زمان  نصب درب اتوماتیک همراه دیگر تجهیزات به مالک تحویل داده می شود. برای این که در این مواقع در پشت درب اتوماتیک گیر نکنید بهتر است از سوئیچ های کد دار استفاده نمایید. این سوئیچ های در سه مدل طراحی می شوند.

  • مدل های دیپ سوئیچ
  • مدل های بلوتوثی
  • مدل های کد لرنینگ

ویژگی های سوئیچ های کددار

هر کدام از سوئیچ های کددار به روشی متفاوت با رسیور درب اتوماتیک ست شده و قابلیت باز و بسته نمودن درب را انجام می دهند.

  • نوع دیپ سوئیچ: این نوع برای موتورهای ساید مناسب هستند. تنظیم و به کار انداختن این سوئیچ توسط افراد متخصص شما را از مشکلات بعدی می رهاند.
  • نوع بلوتوثی: ین نوع نیازی به رسیور نداشته و باید ریموت خام را با ریموتی که قبلا کد دهی دشه نزدیک نمود.
  • نوع کد لرنینگ: باز کردن درب رسیور و نگاه داشتن انگشت بر روی دکمه کنترل باعث می شود تا این سوئیچ کد دار قابلیت باز و بسته نمودن درب را پیدا نماید.

نکات مهم در زمان باز کردن درب اتوماتیک به روش دستی

توجه نمایید که در این روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت باید حتما به چند نکته مهم توجه نمود. اول این که اگر برق قطع است باید برق سازه نیز کاملا قطع شود و دستگاه کلا از برق جدا شود و سپس اقدام به انجام این روش نمود. در صورت عدم رعایت این نکات امکان آسیب دیدگی در درب بسیار زیاد است.

نکته مهمی دیگر این است که نباید از این روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت به طور مکرر استفاده نمود. باز کردن کرکره برقی با این روش به صورت مکرر باعث آسیب دیدگی کرکره و گیربکس و موتور آن شده و عملا کرکره برقی بدون مصرف خواهد شد. استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک نیز به صورت مکرر باعث بروز همین مشکل خواهد شد.

نکات مهم باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموتنکات مهم باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

مزایای استفاده از سوئیچ کد دار

هر کدام از سوئیچ های کد دار دارای مزیت ویژه هستند اما معمولا سوئیچ های کد دار بلوتوثی دارای امنیتی کمتری نسبت به دو نوع دیگر هستند. توجه نمایید که همیشه از سوئیچ های کد دار فابریک که با موتور تحویل داده می شوند استفاده نمایید. قیمت سوئیچ های کد دار فابریک نسبت به انواع  غیر فابریک آن بیشتر است. اما بیشتر افراد به دلیل قیمت کمتر از انواع غیر فابریک استفاده می نمایند که  باعث ایجاد مشکل در درب اتوماتیک خواهد شد.

روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

امروزه بیشتر سازه ها به درب های اتوماتیک مجهز هستند و عمل باز و بسته کردن ریموت درب پارکینگ در زمان قطع برق کار بسیار سختی برای ساکنان است. به همین دلیل باید در زمان قطع برق با توجه به مطالب ذکر شده اقدام به قطع برق سازه و خلاص کن دستی اقدام به باز نمودن درب نمایید. اما چند روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت نیز وجود دارد که بیشتر برای کرکره های برقی مورد استفاده هستند.

روش باز کردن کرکره اتوماتیک بدون ریموت

در این روش می توان از سیستم برق اضطراری برای این کار استفاده نمود. این سیستم برای مواقعی که امکان پرش فیوز و کنتور برق زیاد وجود دارد استفاده زیاد دارد. اما نمی توان برای تمامی درب ها از این سیستم استفاده نمود.

استفاده از اینترنت وای فای برای باز کردن کرکره برقی

یکی دیگر از روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت استفاده از اینترنت برای این کار است. با نصب یک دستگاه و اجرای برنامه وای فای بر روی گوشی همراه می توانید در مواقعی که ریموت برقی کار نمی کند از گوشی خود به عنوان یک جایگزین مناسب برای این کار استفاده نمایید و درب برقی و یا کرکره برقی مغازه خود را باز کنید.

بهترین روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموتبهترین روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

غیر فعال کردن ریموت

در صورتی که نمی توانید درب اتوماتیک خود را بدون ریموت باز کنید و علت آن هم گم شدن ریموت درب است باید ابتدا ریموت خود را غیر فعال کنید. در غیر این صورت امکان بروز سرقت از این محل زیاد است. درب های اتوماتیک با جک های هیدرولیکی باز می شوند که عملکردی یکسان دارند. برای این که جک ها  عمل باز کردن درب را انجام دهند بر روی ریوت ها از فرکانس های متفاوتی که با فرکانس درب ست است استفاده می شود. برای همین به چند روش می توان ریموت را غیر فعال نمود.

  • با استفاده از کلیدهای جعبه فرمان
  • با استفاده از روش های کد دهی
  • قطع کردن ارتباط این دو توسط کنترل پنل

فراموش نکنید در صورتی که بنا به هر دلیل ریموت درب اتوماتیک قابل استفاده نیست از دو روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت می توان استفاده نمود. اما بهترین کار در صورتی که ریموت درب گم  و یا خراب شده است تعویض آن و تغییر کد دهی درب است. در این صورت امکان بروز هر گونه اتفاق را کاهش خواهید داد.

تنظیم زمان باز و بسته شدن درب اتوماتیک

 بیشتر درب های اتوماتیک به وسیله تایمر کار می کنند. اما در بعضی از مواقع درب ها با ریموت باز وبسته نمی شوند و تایمر نیز عملکردی درست ندارد. این مشکلات نیز ممکن است به دو دلیل مهم رخ دهد که روش باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت در این مورد عملی نیست.

  • ایراد در چشمی درب
  • مشکل در سیم کشی مربوط به چشمی

با بروز هر کدام از این مشکلات استفاده از تعمیرکاران مجرب و با تجربه از مهم ترین امور است. برای استفاده از خدمات گروه کاری ما در این زمینه و ساخت سوئیچ کددار با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید به سایت کلیدسازی شبانه روزی تهران (www.kelidsazitehran.com) مراجعه فرمایید.  

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید