امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 82 رای)
امتیاز شما :

قفل ریموت دار و انواع آن

25 بهمن ، 1399
کلیدسازی تهران
0 کامنت

آشنایی با انواع قفل ریموت دار و مزایای استفاده از آنها

امروزه افزایش ساخت و ساز های شهری باعث شده است که افراد نه تنها به فکر استحکام ساختمان باشند بلکه به فکر نصب درب و پنجره های محکم و ایمن نیز بیفتند. استفاده از انواع قفل ریموت دار نیز به همین علت صورت می گیرد. اگر بخواهیم مهمترین مزیت استفاده از قفل برقی را برایتان نام ببریم، مسلما افزایش دو چندان سرعت تردد و امنیت را ذکر خواهیم کرد، ضمن اینکه قفل های ریموتی دوام و طول عمر بالایی دارند و شما به راحتی و بدون حضور فیزیکی می توانید با زدن دکمه آیفون درب حیاط یا آپارتمان را باز کنید.

در این راستا قصد داریم به معرفی انواع قفل ریموت دار بپردازیم و مزایای استفاده از هر کدام را برایتان شرح دهیم. 

قفل ریموت دار 

حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت در محل کار و زندگی، از جمله اساسی ترین نیاز های آدمی می باشد که از دیرباز مورد توجه بشر بوده است. اختراع انواع گوناگونی از قفل ها نیز به همین منظور صورت گرفته است. قفل های ریموت دار امروزی در پیشرفته ترین مدل ها به بازار عرضه شده تا این وظیفه تامین امنیت به بهترین نحو خود انجام گیرد.

با تجهیز درب های اتوماتیک پارکینگی به انواع قفل ریموت دار، می توان امنیت را در ساختمانها بالا برد و از ورود افراد ناشناس به طرز موثری جلوگیری به عمل آورد. از آنجایی که در کلانشهرها امنیت ساختمانها پایین تر است، تمامی دستگاه ها با قفل برقی نصب می شوند.

در ادامه انواع قفل برقی و پرکاربرد ترین مدل قفل ریموت دار را به شما معرفی می کنیم.

انواع قفل ریموت دار و مزایای آنانواع قفل ریموت دار و مزایای آن

آخرین مطالب تکمیلی کلیدسازی سیار تهران را در این بخش دنبال نمایید

بهترین قفل ها کدام است

مقایسه قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

بهترین و امن ترین مغزی برای انواع قفل ها

انواع قفل ریموت دار

قفل های برقی در برند ها و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود. انواع قفل ریموت دار را می توان در چهار دسته قفل ریموت دار مقابل (Strike)، کله گاوی (Rim) ، کنترلی شفتی (Bolt) و الکترومغناطیس (Magnetic) دسته بندی کرد.

  • قفل ریموت دار مقابل؛ از مدل های پرکاربرد انواع قفل ریموت دار

این قفل ها عموما در ادارات جهت مدیریت ملاقات های ارباب رجوعان و پرسنل با مدیر شرکت، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در برخی مواقع نصب قفل های مقابل بر درب ورودی شرکت به افراد کمک می کند تا بتوانند از راه دور ، اقدام به باز نمودن درب نمایند. این قفل ها بر انواع سیستم های کنترل تردد و اتوماسیون ،  انواع درب های ضد سرقت چوبی و آلومینیومی و UPVC و مانند آن قابل نصب هستند. مدل های اروپایی قفل strike در مقایسه با نمونه های ایرانی از دوام و استحکام بالاتری برخوردار بوده که به تبع آن لازم است تا خریداران هزینه بیشتری برای خرید نمونه های اروپایی اختصاص دهند.

در بین انواع قفل ریموت دار، قفل ریموت دار مقابل قیمت کمتری داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • قفل ریموتی کله گاوی؛ یکی از مدل های محبوب در بین انواع قفل ریموت دار برقی

قفل کله گاوی از جمله مدل هایی است که به تازگی مورد استقبال عده کثیری از کاربران قرار گرفته است، به طوری که امروزه بر روی درب ورودی اکثر آپارتمانها قابل مشاهده می باشد. قفل های کله گاوی با وجود اینکه توسط کلید و آیفون قابل باز شدن هستند، اما شما می توانید در صورت تمایل با افزودن یک مدار کوچک و استفاده از یک ریموت نیز اقدام به باز نمودن آن نمایید.

قفل های برقی کله گاوی عموما بیضی شکل می باشند، نصب اینگونه قفل برقی هم با جوش انجام می پذیرد و هم میتوان از پیچ استفاده کرد ولی از آن جا که این قفل ها بسیار قوی و سنگین هستند بهتر است از جوش برای نصب آنها استفاده شود.

مزایای استفاده از انواع قفل ریموت دارمزایای استفاده از انواع قفل ریموت دار

  • قفل ریموت کنترلی شفتی

این نوع قفل متشکل از یک شفت بوده و از لحاظ ایمنی نسبت به قفل های مقابل ، عملکرد بهتری را از خود ارائه می دهد. اگر به دنبال قفلی با ظاهری زیبا هستید و در عین حال جنبه امنیتی قفل برایتان حائز اهمیت است، این مدل برایتان بهترین گزینه خواهد بود. قفل ریموت کنترل شفتی از پرکاربردترین انواع قفل ریموت دار برقی می باشد. این قفلها را میتوان بدون نیاز به دستگیره و قفل مکانیکی بر روی درب نصب کرد در حالی که برای نصب قفل های مغزی دار این امکان وجود ندارد.

از آنجایی که قفل برقی شفتی بدون نیاز به وجود دستگیره، روی انواع درب ها قابل نصب است برای نصب روی درب هایی همچون درب اتاق سرور، پارتیشن های ضد سرقت بانک ها اعم از استیل، چوبی یا mdf بسیار ایده آل می باشد به طوری که حتی برای درب هایی با ضخامت کم نیز به شکل روکار قابل نصب است.

قفل های شفتی در دو مدل Fail Safe و Fail Secure عرضه می شوند. نوع fail safe این قفل، قابلیت باز شدن اتوماتیک را در حین قطعی برق دارد ؛ این مورد کمک می کند تا در هنگام زلزله و … که برق قطع می شود ، افراد در داخل محیط محصور نشوند و بتوانند به راحتی خارج شوند.

از دیگر مزایای قفل کنترلی شفتی می توان به قابلیت نصب گیرنده ریموت داخلی بر رویشان، اشاره نمود. افزون بر اینکه شما می توانید این قفل ها را به صورت هماهنگ و همزمان با دیگر سیستم ها از قبیل سیستم هایی همچون کارت خوان ، رمز ، اثر انگشت ، تشخیص چهره و … بر روی درب نصب کنید.

  • قفل ریموت دار مغناطیسی

قفل ریموت کنترلی مغناطیسی از جهات مختلفی چون امنیت، عملکرد و هزینه مشابه قفل ریموت دار شفتی است.

از آنجایی که باز و بسته شدن قفل های مگنتیک به طور کامل وابسته به اتصال دائمی به برق می باشد، اگر قصد نصب این مدل قفل را دارید، لازم است که ابتدا از سیستم برق اضطراری محل مورد نظرتان آگاه گردید، چرا که با قطع برق قفل مغناطیسی آزاد شده و درب باز می گردد. با توجه به اینکه نصب قفل شفتی بصورت توکار است، لذا در مکان هایی که پروفیل چهارچوب درب دارای اندازه ای کوچک باشد و نتوان از قفل شفتی استفاده کرد، قفل مغناطیسی به صورت روکار نصب می گردد.

انواع قفل ریموت دارانواع قفل ریموت دار

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید