امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 83 رای)
امتیاز شما :

فواید خرید قفل های برقی و انواع قفل برقی

15 فروردین ، 1400
کلیدسازی تهران
0 کامنت

حتما برای شما هم پیش آمده است که از دزدی منزل یا مغازه همسایه خود مطلع شوید و به این فکر کنید که شاید روزی هم منزل یا مغازه شما مورد دزدی قرار بگیرد. با استفاده از فواید خرید قفل های برقی دیگر نگران نباشید شما به ضرب المثل (علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد) عمل کرده اید.

قفل های زنجیری و سنتی به آسانی توسط سارقان باز می شوند و استفاده از این قفل ها دیگر مرسوم نیست. قفل های زنجیری ایرادات فراوانی دارند این نوع از قفل ها دارای یک زبانه در دسترس و یک فنر ضعیف در پشت آن هستند و به این ترتیب سارقان در زمان کوتاهی به راحتی قفل را باز خواهند کرد.

فواید خرید قفل های برقی چیست؟

از مهمترین فواید خرید قفل های برقی این است که بسیار مستحکم است و قدرت بالایی دارد استفاده از آن آسان است و امنیت بالایی دارد. قفل های برقی متنوعی تولید شده اند که عملکرد و مکانیزم هرکدام کاملا متفاوت است و باید با توجه به فواید خرید قفل های برقی قفلی متناسب با نیازتان خریداری کنید. معمولا قفل های سیلندری نسبت به قفل های سنتی عملکرد،قدرت و ایمنی بالاتری دارند.

آن چه سبب محبوبیت بیشتر قفل سیلندری می شود، این است که از لحاظ امنیت و نوع مصرف قابلیت ارتقا دارند.می توان به آن ها چراغ هشدار نصب کرد تا اگر در باز شود چراغ روشن شود و متوجه باز شدن در شوید.قفل های سیلندری را می توان هوشمند سازی کرد.

بدین ترتیب که این قفل ها را می توان به کارت وصل کرد تا از طریق کارت باز شود.این نوع از قفل ها نسبت به قفل های سنتی هزینه بیشتری دارند ولی با قابلیت هایی که ارائه می دهد کاملا تمام این هزینه ها را پوشش می دهند.سارقان به هیچ وجه نمی توانند زبانه های آن را بشکنند.کلید های این نوع از قفل ها مختص خودشان هستند و نمی توان از آنها کپی کرد قابلیت باز شدن از طریق آیفن تصویری را دارند.این قفل ها بسیار محکم و سخت هستند و در صورت نصب بر روی در قابلیت مقاومت در برابر ضربه احتمالی خودرو را دارند.

خرید قفل های برقیخرید قفل های برقی

نحوه عملکرد قفل های برقی

نحوه عملکرد قفل های برقی به دو صورت می باشد.نوع اول fail secure یا non fail safe است که جریان الکتریکی به قفل می رسد و در باز می شود اگر جریان برق قطع شود در بسته می ماند. نوع دوم fail safe fail open است این نوع از قفل ها مانند قفل مغناطیسی عمل می کنند اگر جریان برق قطع شود این قفل ها کار نمی کنند.

مقلات مرتبط با با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

مقایسه قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

تاریخچه کلیدسازی و ساخت قفل در ایران

3 نوع قفل دیجیتال مناسب برای کسب و کارها

فواید خرید قفل های برقی و سیستم هشدار آن

برخی از انواع قفل های برقی دارای سیستم هشدار هستند به عنوان مثال اگر شخصی به زور بخواهد وارد شود یا اگر کودکی بخواهد از در خارج شود سیستم قفل برقی فعال می شود و افرادی که در نزدیکی در نیستند را از باز شدن در مطلع می کند، البته صدای آن زیاد بلند نیست .امروزه تعداد افرادی که نسبت به استفاده از قفل های برقی تمایل پیدا می کنند به مرور بیشتر می شود اما در انتخاب قفل های برقی باید بسیار دقت کنید تا قفلی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید .

فواید استفاده از قفل برقیفواید استفاده از قفل برقی

انواع قفل برقی مناسب با نیاز مشتری

قفل های برقی از لحاظ ساختار و عملکرد به سه دسته تقسیم می شوند:

قفل برقی کلونی

در ابتدا استفاده از قفل برقی کلونی بسیار پر طرفدار بود. بدنه خارجی این قفل از گالوانیزه ساخته شده است و قطعات داخلی آن از جنس برنج است و دارای زبانه چرخشی یا کلنگی هستند و از فواید خرید قفل های برقی کلونی این است که به صورت عمودی و افقی نصب می شود. مهم ترین و پر اهمیت ترین فواید خرید قفل های برقی کلونی این است که حتی در صورت تصادف خودرو با درب پارکینگ هم در باز نخواهد شد.

این نوع از قفل ها بسیار سخت و محکم هستند. از معایب این قفل ها میتوان نیاز به نصب دوباره و هزینه نگهداری بالای آن اشاره کرد . در مورد درهایی که لولاهای قدیمی دارند با تغییر میلیمتری لولای در این قفل ها دیگر کار نمی کنند و مصرف کننده باید هم درها و هم قفل در را سرویس کند در بعضی موارد به طور کل باید قفل را عوض کند به همین دلیل امروزه دیگر از این نوع قفل استفاده نکرده و اقدام به تعویض قفل درب میکنند.

قفل برقی زبانه دار

این قفل ها بر روی درهای فلزی نصب می شود و با استفاده از یک ضامن که بر روی غلاف است باز و بسته می شود. از فواید خرید قفل های برقی زبانه دار این است که برروی همه نوع در قابل نصب است . و معایب آن این است که موقع باز و بسته شدن آن زبانه در مشخص می شود.

قفل برقی کله گاوی

این نوع از قفل از پر مصرف ترین نوع قفل های برقی هستند و ایرادات سایر قفل های برقی را برطرف کرده اند. بهترین نوع قفل ها ساخت ایتالیا است ولی امروزه ایران هم قفل های برقی کله گاوی مناسبی را می سازد.

انواع قفل برقی و کاربردهای آنانواع قفل برقی و کاربردهای آن

انواع قفل برقی کله گاوی

قفل برقی کله گاوی که به قفل لاک پشتی معروف هستند بر روی انواع در قابل نصب هستند و بیشترین کاربرد را برای درهای مغازه طلا فروشی، عتیقه فروشی، ورودی ساختمان های تجاری ،اداری و مسکونی و... دارند. این نوع از قفل ها دارای توپی و کلیدهای ویژه ای هستند هر کیلد سازی تخصص تعمیر این نوع قفل ها را ندارد گیره قفل برقی کله گاوی یدک ندارد پس حتما به هنگام نصب آن برروی در، از نصب گیره قفل در مطمئن شوید.قفل برقی کله گاوی هم در داخل تولید می شود و هم در مدل های خارجی مختلف وارد کشور می شود و از کیفیت های متفاوتی برخوردار است.

روش و مراحل نصب قفل برقی کله گاوی

اجزای تشکیل دهنده قفل عبارتند از: پایه قفل،گیره قفل، قاب قفل، قفل برای نصب قفل برقی

در ابتدا قفل قدیمی را برمی داریم و قفل را بر روی در قرار می دهیم و پیچ و مهره آلنی قفل را محکم می کنیم. قفل دارای یک منبع تغذیه است، سیم برق را به آن وصل می کنیم و گیره قفل را نصب می کنیم و قاب قفل را در جای خود قرار می دهیم.

از فواید خرید قفل های برقی کله گاوی این است که:

  1. درصورتی که به در ضربه وارد شود به هیچ وجه در باز نخواهد شد
  2. با دست و در بازکن های برقی در باز و بسته می شود
  3. در با شاسی از داخل باز می شود
  4. می توان شاسی قفل را از کار انداخت و یا مجدد قفل کرد
  5. برای درهایی که جک آرام بند دارند بسیار مفید است.

پر بازدیدترین مطالب تکمیلی کلید سازی شبانه روزی تهران را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با سوییچ خودرو و انواع آن

کار نکردن ریموت دزدگیر ماشین و تعمیر آن

روش باز کردن قفل های معمولی در مواقع ضروریی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید