امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 82 رای)
امتیاز شما :

آشنایی با روش تعمیر و تعویض قفل UPVC

18 مرداد ، 1400
کلیدسازی تهران
0 کامنت

روش تعمیر و تعویض قفل UPVC در رابطه با درب و پنجره ها به دلیل اینکه شبانه روزی مورد استفاده قرار می گیرند، زیاد مورد بحث قرار می گیرد. در واقع آسیب پذیرترین بخش در درب و پنجره یو پی وی سی، قسمت قفل و دستگیره خواهد بود. هرچه در این درب و پنجره های دوجداره یراق های با کیفیت تری استفاده شده باشد، نیاز کمتری به تعمیر و تعویض قفل UPVC خواهیم داشت. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره روش تعمیر و تعویض قفل UPVC خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و با تعویض و تعمیر به موقع کارکرد بهتری را شاهد باشید.

روش تعمیر و تعویض قفل UPVC

اگر از قفل های با کیفیت در درب و پنجره دوجداره استفاده شود، بازه‌های زمانی که نیاز به تعمیر و تعویض قفل UPVC داشته باشیم، بیشتر خواهد بود و مدت زمان بیشتری بدون خرابی کار خواهند کرد. انتخاب برند با کیفیت و خرید از سایت های معتبر سبب می شود دوره های تعویض و تعمیر طولانی تر شود و کارکرد مفیدتری را در رابطه با آنها شاهد باشیم.

روش تعمیر و تعویض قفل UPVC بدین صورت است که باید به خرابی قفل ها دقت شود که قفل مورد نظر با کیفیت است یا از کیفیت پایینی برخوردار می باشد. در صورتی که کیفیت قفل مورد قبول باشد، باید آن را تعمیر کرد اما اگر کیفیت نامطلوبی داشته باشد، تعویض آن بهترین گزینه خواهد بود.


روش تعمیر و تعویض قفل UPVCروش تعمیر و تعویض قفل UPVC

تعویض قفل UPVC

اگر قفل UPVC شرایطی داشت که تعمیر آن ممکن نبود، نیاز است که آن را تعویض کنیم. در صورتی که قفل با کیفیتی خریداری کرده باشید، حداقل ده سال بدون مشکل کار خواهد کرد. مکانیزم پنجره دوجداره به صورتی است که باز کردن آن باید به دقت صورت بگیرد تا شیشه و پنجره دچار آسیب نشوند. همین عامل در زمان تعمیر و یا تعویض نیز اهمیت دارد و باید محل دقیق آسیب را مشخص کرد و سپس به تعمیر و یا  تعویض پرداخت.

تعویض کردن قفل یو پی وی سی به شکل تخصصی صورت می گیرد و ابزار و ‌آچارهایی که استفاده می شوند همگی مخصوص هستند. رگلاژ دقیق برای تعویض لازم است و از بالا تا پایین در و پنجره را اسپانیولت ها فرا گرفته اند، از این رو اینکه هر شخص آچار به دست بگیرد و به تعویض بپردازد، ممکن نخواهد بود و نیروی تخصصی لازم می باشد. اگر نصب به درستی انجام نشود قطعات آسیب می بینند و حتی عملکرد عایق بودنشان نیز کمرنگ خواهد شد و در برابر حرارت و صدا آنطور که باید عمل نمی کنند.

تعمیر قفل UPVC اولین گزینه

 تعمیر قفل UPVC نسبت به تعویض بیشتر استفاده می شود و برای کاهش هزینه ها انتخاب مناسب‌تری می باشد. حل مشکلات قابل توجه در تعمیر با جابه جایی زاماک و یا تعویض اسپانیولت امکان پذیر است که هر دو آنها جز یراق آلات فلزی به شمار می روند. در رابطه با پوسیدگی و بی کیفیت بودن یراق ها باید گفت رگلاژ درب دو جداره سبب حل مشکل می شود. رگلاژ کردن همان تنظیم قطعات است و برای اینکه بتوان عملکرد بهینه ای داشت، دستورالعملی ارائه شده است. 

دیگر مقالات کلید سازی تهران را در این بخش دنبال نمایید

همه چیز درباره قفل های سولکس

کار نکردن ریموت دزدگیر ماشین و تعمیر آن

موارد مورد نیاز به تعویض

در رابطه با روش تعمیر و تعویض قفل UPVC باید گفت که اگر مشکل از اسپانیولت باشد باید به تعویض قطعات بپردازیم و از نیرویی متخصص برای این منظور بهره بگیریم. این موارد شامل قفل شدن درب و پنجره و باز نشدن آنها خواهد بود. هم چنین  در مواقعی که با بالا بردن دستگیره، سیستم قفل کار خود را به درستی انجام ندهد نیز به تعویض نیاز است.

هم چنین اگر با بالا بردن دستگیره، درزی میان لنگه و فریم وجود داشته باشد و یا در زمان چرخاندن و باز و بسته کردن دستگیره گیر وجود داشته باشد، نیاز به تعویض خواهد بود. در صورتی که مشکل از فنر داخلی باشد و شکسته شده باشد باید آن را با فنر جدیدی جایگزین کنید. مهمترین نقش را در رگلاژ، فریم لنگه متحرک دارد که عوض شدن آن باید در دو محور افقی و عمودی باشد و از آچار مناسبی برای این منظور باید استفاده نمود. تعویض قطعات یراق نیز باید به درستی باشد تا کارکرد مناسبی را از جانب درب و پنجره شاهد باشیم. وزن شیشه های دوجداره نیز زیاد است و رگلاژ آنها توسط زیر شیشه صورت می گیرد.

دلایل تعویض قفل UPVCدلایل تعویض قفل UPVC

خرابی دو قطعه زاماک و اسپانیولت

خرابی دو قطعه زاماک و اسپانیولت ممکن است در سال های اولیه استفاده از درب و پنجره های دوجداره رخ دهد و کارکرد آن را با اختلال رو به رو کند. در اغلب موارد در صورت خرابی زاماک آن را تعویض می کنند در صورتی که آن را می توان تعمیر نیز کرد. با تعویض زاماک خیالتان برای چندین سال راحت خواهد بود. اسپانیولت که در زاماک بسته می شود، قطعه دیگری است که تعمیر خاصی ندارد و باید تعویض شود.

اگر شک داشتید که این دو قطعه خراب شده اند یا نه قفل درب را با پیچ گوشتی باز کنید و کمی روغن کاری کنید. در صورتی که مشکل حل نشد باید آن را باز کرد که در این حالت علاوه بر آشنایی فنی باید دم باریک، انبردست، خارکش و گیره داشته باشید.

روش تعمیر و تعویض قفل UPVC به شکل تخصصی

روش تعمیر و تعویض قفل UPVC باید زیر نظر فردی متخصص باشد تا آسیبی به قفل وارد نشود. قطعاتی که در درب و پنجره دوجداره به کار رفته است زیاد می باشد و آنها باید به طرز صحیحی کنار هم قرار بگیرند، از این رو تاکید داریم که فرد متخصص آن را انجام دهد. در صورتی که روش تعمیر و تعویض قفل UPVC به صورت تخصصی انجام شود عملکرد بهینه ای را از قفل خواهیم داشت و تا چند سال دیگر خیالمان از آن راحت خواهد بود.

در صورت نیاز به آگاهی در زمینه روش تعمیر و تعویض قفل UPVC با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مجرب مجموعه اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند و به صورت تخصصی به تعمیر و تعویض قفل بپردازند.

روش تعمیر و تعویض قفل UPVC به شکل تخصصیروش تعمیر و تعویض قفل UPVC به شکل تخصصی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید