امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 82 رای)
امتیاز شما :

با این روش ها مانع از خرابی مغزی قفل شوید

21 مرداد ، 1400
کلیدسازی تهران
0 کامنت

جلوگیری از خرابی مغزی قفل

در سال های اخیر با قفل های برقی با حجم گسترده ای از خرابی قفل ها و خرابی مغزی های آنها روبرو بوده ایم، به همین دلیل در این متن قصد داریم تا جلوگیری از خرابی مغزی را به صورت کامل با بیان راهکارهای مانع از خرابی مغزی قفل برای شما بیان کنیم، با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید قفل های مغزی در سال 2021 یکی از پرکاربردترین نمونه قفل ها شناخته می شوند و در انواع متعددی برای استفاده ارائه می شوند، این قفل ها علاوه بر کاربرد منحصر به فردی که از خود نمایش می دهند دارای مشکلات بسیار زیادی هستند و در اثر باز و بسته شدن های مکرر می توانند مورد خرابی قرار گیرند، به همین دلیل برای جلوگیری از خرابی مغزی باید راهکارهایی را در نظر گرفت تا به صورت روزانه با مشکل در ساختمان و مجتمع های تجاری روبرو نشویم. توجه داشته باشید زمانی که شما به صورت مکرر از یک قفل استفاده می کنید، قفل حالت اولیه و اصلی خود را از دست می دهد و به دلیل اینکه برقی است، نمی توان به هیچ عنوان در را با ترفند های قفل گشایی باز کرد.

چگونگی جلوگیری از خرابی مغزی

برای جلوگیری از خرابی مغزی در ابتدا باید اطلاع داشته باشیم که چگونه مغزی یک قفل خراب می شود، یک قفل برقی در بیشتر مواقع از برنج ساخته شده است و مسلما برای باز کردن آنها نیز از کلید های برنجی استفاده می شود، اما در بیشتر مواقع به دلیل اینکه ساکنین ساختمان از کلید های فولادی یا آلیاژ های دیگر برای باز کردن قفل استفاده می کنند، این قفل ها دچار مشکل می شوند زیرا در مرور زمان این قفل ها دارای خوردگی می شوند و نمی توانند کارایی دقیق قبل را به شما ارائه کنند. از دیگر عوامل خرابی این نمونه قفل ها می توان به ماندگاری بالای آنها از لحاظ جنس اشاره داشت، برای مثال زمانی که شما دو تا 5 سال یک قفل را نگهداری می کنید، مسلما این قفل با مشکلاتی برای باز و بست روبرو خواهد شد.

روش های جلوگیری از خرابی مغزی قفلروش های جلوگیری از خرابی مغزی قفل

راه های جلوگیری از خرابی مغزی قفل

1- استفاده کردن از کلید های برنجی برای باز و بسته کردن قفل

بسیاری از افراد به دلیل اینکه کلید ساز ها از برنج برای ساخت کلید استفاده نمی کنند از کلید های فولادی و آهنی استفاده می کنند، در صورتی که شما می توانید از قفل فروشی های معتبر به صورت حتم این نمونه کلید را سفارش دهید، البته قابل ذکر است که سفارش این نمونه کلید به صاحب های اصلی قفل های برقی یعنی نمایندگی های تولید کننده قفل برای تمامی ساختمان منطقی تر است.

با استفاده از این نمونه کلید زبانه قفل ها به هیچ عنوان دچار خوردگی نمی شود و شما به راحتی می توانید جلوگیری از خرابی مغزی را انجام دهید، در صورتی که توانایی ساخت کلید های برنجی برای تمامی ساختمان را ندارید، می توانید از نمایندگی سازنده درخواست کنید که کلید های فولادی با آلیاژ خاص برای شما تولید کند در این صورت حداقل کلید به صورت دقیق با زبانه قفل هماهنگی دارد.

دیگر مقالات کلید سازی شبانه روزی را در این بخش دنبال نمایید

بهترین قفل ها کدام است

مقایسه قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

بهترین و امن ترین مغزی برای انواع قفل ها

2- استفاده از کارت برای باز کردن قفل ها

یکی از بهترین راه های بازکردن قفل ها را می توان استفاده از کارت ها باز کردن یا تک ها دانست، در این صورت شما به هیچ عنوان نیاز به استفاده از کلید ندارید و مهم نیست که از چه جنس و نمونه کلیدی استفاده می کنید، در این نمونه سیستم شما برای باز کردن قفل های برقی نیاز دارید که کارت مورد نظر قفل را تنها به آن نزدیک کنید تا قفل را برای شما باز کند. در واقع شما هیچ گونه کار فیزیکی برای باز کردن در انجام نداده اید و تنها کارت یک سیگنال الکتریکی را به گیرنده اطلاع می دهد تا بدون اینکه هیچ عمل فیزیکی انجام شود فرمان باز شدن در القا یا در واقع صادر شود.

راه های جلوگیری از خرابی مغزی قفلراه های جلوگیری از خرابی مغزی قفل

3- استفاده از سیستم پلید

این سیستم برای جلوگیری از خرابی مغزی یک روش بسیار پیشرفته شناخته می شود تا قفل را به صورت غیر مستقیم باز کند و امنیت قفل را تا حد بالایی افزایش دهد، این روش با روش های دیگر بسیار متفاوت است و برای کارکرد خود از سیستم های صوتی یا تصویری مانند کارتخوان استفاده می کند.

این روش را می توان برای بیشتر ساختمان هایی استفاده کرد که در حال حاضر هنوز از ایفون های تصویری استفاده نکرده اند و هر اتاق به صورت جدا از اتاق دیگر قفل دارد، این ساختمان ها دارای کارت های مخصوصی هستند و به هیچ عنوان این کارت ها کپی برداری نمی شوند، البته قابل ذکر است که این روش بیشتر برای ساختمان های تعداد بالا استفاده می شود برای مثال هتل هایی که دارای 200 یا حتی 2000 اتاق جدا از یکدیگر باشند از این روش برای بازگشایی اتاق های خود استفاده می کنند، این روش یکی از بهترین روش های جلوگیری از خرابی مغزی شمرده می شوند.

4- استفاده از پنل های کارتخوان

این روش نیز مانند دو روش قبلی یکی از بهترین روش های جلوگیری از خرابی مغزی محاسبه می شود زیرا به صورت فیزیکی انجام نشده است و حتی هیچ چیز اضافه ای روی دیوار نصب ندارد، این نمونه قفل ها به صورتی تنظیم شده اند که با استفاده از رادار و بدون استفاده از کارت کار کنند، در واقع این کارتخوان ها به آیفون تصویری برخوردار است و کاملا مستقل از کارتخوان ها کار می کند. علاوه بر راه هایی که برای جلوگیری از خرابی مغزی در این متن به شما پیشنهاد شده است مسلما سفارش قفل از یک نمایندگی مناسب و درست یکی از بهترین راه های ممکن برای جلوگیری از خرابی مغزی است.

در انتها باید این مطلب را اضافه کنیم که اگر هر یک از مراحل نام برده شده کاربردی نبودند باید نسبت به تعویض مغزی و قفل از کلید سازی سیار تهران اقدام کنید.

خرابی مغزی قفل و راه های جلوگیری از آنخرابی مغزی قفل و راه های جلوگیری از آن

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید