امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 4/9 /از 5 (از 88 رای)
امتیاز شما :

نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری

28 آبان ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

آموزش باز کردن قفل کمد فایل اداری 

از جمله تجهیزات مهمی که اداره جات و سازمان ها به آن نیاز دارند کمد فایل اداری می باشد. این کمدها که محلی امن برای پرونده‌ های مختلف است طبیعتا باید دارای قفل مناسب بوده که با این حال اطلاع از نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری در مواقعی که کلید این فایل ها گم شده باشد به یکی از دغدغه های بزرگ افراد تبدیل شده است و حال باید بدانید روش های وجود داشته که شما بدون داشتن کلید می توانید اقدام به باز کردن قفل نمایید که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

نحوه باز کردن قفل کمد فایل ادارینحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری 

ساختار قفل فایل اداری

با توجه به اینکه فایل اداری محفظه ای مهم برای نگهداری پرونده های مختلف می باشد طبیعتا نیاز به قفل نیز خواهد داشت. حال در خصوص ساختار قفل کمد فایل اداری باید بدانید که تمامی قفل ها یک ساختار مشابه داشته و از یک زبان و سیلندر یا همان توپی که از جنس سرب یا برنج است ساخته شده است. هنگامی که کلید داخل این قفل قرار می ‌گیرد، پین های آن در یک راستا حرکت کرده و به راحتی قفل را باز می کند. دقت داشته باشید‌ با وجود این امر شاید برای بسیاری از افراد این باور به وجود آید که باز کردن قفل کمد فایل اداری کار بسیار ساده ای به نظر می رسد اما در واقع اینطور نیست و این قفل ها نیز همانند دیگر قفل ها بوده و تنها سایز کوچک تری دارند، اما با وجود ترفندهای جالبی که در ادامه به آن می پردازیم شما راحت تر می‌ توانید اقدام به باز کردن قفل کمد فایل اداری کنید.

انواع مختلف قفل فایل اداری

با توجه به اینکه در حال حاضر قفل های مختلفی برای فایل های اداری وجود دارد هنگامی که شما قصد باز کردن قفل کمد فایل اداری را داشتید در اولین مرحله باید نوع قفل را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به باز کردن آن کنید. به طوری که معمولا اکثر کمد های دیواری و فایل های اداری دارای قفل کمدی ساده هستند اما مشاهده می شود در حال حاضر در بسیاری از مکان ها چون استخرها از کمد هایی با قفل های کمد الکترونیکی استفاده شده که قابل باز و بسته شدن با مچ بند می باشند و این قفل ها امنیت استخر ها را دو چندان کرده اند.

نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری با سنجاق کاغذی

از جمله ابزاری که برای باز کردن کمد قفل فایل اداری مناسب می باشد، سنجاق کاغذی است که البته باید بدانید این سنجاق ها تنها برای باز کردن قفل های کتابی و ساده کاربردی خواهند بود. این ابزار که اکثرا توسط کلید ساز ها استفاده می‌ شوند به گونه‌ ای بوده که باید آن را وارد قفل کرده و داخل مغزی قفل آن را بالا و پایین کنیم که در این صورت در کمتر از چند دقیقه قفل باز خواهد شد. با این حال می توان گفت در مرحله اول شما باید سنجاق کاغذی را داخل قفل یک بار به سمت چپ و یک بار به سمت راست بچرخانید و بار دیگر کافی است که این سنجاق را موافق با عقربه های ساعت چرخانده و آن را در بیاورید که با این حرکات قفل کمد فایل باز خواهد شد.

نحوه باز کردن قفل کمد فایل ادارینحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری 

نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری با ناخن گیر

از دیگر ابزار کاربردی برای باز کردن قفل کمد فایل اداری در صورتی که قفل از نوع ساده باشد، ناخن گیر می باشد. از آنجایی که این ابزار ساده معمولا جزوه وسایل ضروری در کیف خانم ها است، شما به راحتی می توانید با طی کردن مراحلی قفل را باز کنید. برای این امر باید قسمت سوهان ناخن گیر را به سمت داخل قفل کرده و به سمت موافق عقربه های ساعت بچرخانید و پس از آن با چند بار بالا و پایین کردن به راحتی قفل کمد باز خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکلی در هر ساعت از شبانه روز می توانید با کلید سازی تهران تماس حاصل فرمایید.   

باز کردن قفل کمد اداری با سنجاق مو

و اما علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از وسایل بسیار مناسب جهت باز کردن قفل کمد فایل اداری، سنجاق مو می باشد برای این امر ابتدا باید سنجاق را به صورت ال شکل درآورده و به داخل قسمت پایینی مغزی قفل وارد نمایید، سپس با کمی حرکت به سمت چپ و راست توسط این سنجاق متوجه می شوید که مغزی قفل تکان می خورد. حال وقتی بخواهید پین های قفل را باز کنید باید یک سنجاق مو دیگر نیز تهیه کنید به طوری که سنجاق ال شکل باید داخل قفل مانده و شما سنجاق دیگر را داخل مغزی کرده و با حرکت بالا و پایین اولین پین را باز کنید به طوری که با هر بار شنیدن صدای تیک مانند شما یکی از پین ها را باز می کنید. بسته به نوع قفل شما باید چهار الی شیش پین را یکی پس از دیگری باز کنید و در انتها وقتی تمامی پین ها باز شدند باید به آرامی سنجاق را در پایین مغزی قفل قرار داده و به سمت چپ و راست حرکت دهید تا قفل باز شود. دقت داشته باشید وقتی شما از سنجاق مو استفاده می کنید از آنجایی که این سنجاق ها دارای انتهای گرد شکل می باشد باید این قسمت از سنجاق را جدا کنید تا عملیات به درستی انجام شود.

باز کردن قفل کمد فایل اداری با چه وسایل دیگری امکان پذیر است؟

با وجود آن چه بیان شد در میابیم که باز کردن قفل کمد فایل اداری با ابزار مختلف امکان پذیر می باشد که در اینجا اگر هیچ کدام از وسایل ذکر شده در بالا در اختیارتان نبود باید بدانید که باز کردن این قفل با ابزار دیگری چون هر وسیله ای باریک مثل سوزن، گیره دفتر و غیره نیز امکان پذیر می باشد به طوری که این ابزار باید بلند و باریک بوده تا با آن بتوانید مغزی قفل را جابجا کنید و قفل را باز نمایید.

آموزش تصویری باز کردن قفل کمد فایل اداریآموزش تصویری باز کردن قفل کمد فایل اداری

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید