امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 84 رای)
امتیاز شما :

مقایسه قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

24 آذر ، 1399
کلید سازی تهران
0 کامنت

تفاوت قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند 

قفل الکترونیکی و قفل هوشمند جزو آن دسته از محصولات جدید بوده که کاربردهای متفاوت در مکان های مختلف دارد. این قفل ها که به قفل دیجیتال نیز معروف هستند نحوه کارکرد خاص داشته به این صورت که وقتی بر روی درب بسته می شوند به چند روش مختلف می تواند به تشخیص هویت فرد اقدام نموده که در این صورت قفل باز خواهد شد. از جمله انواع مختلف این قفل ها می‌ توان به قفل اثر انگشت، قفل رمز، قفل تشخیص چهره، قفل تگ خودرو، قفل موبایلی از راه دور، قفل مچ بند و قفل با تگ دسته کلید اشاره کرد.

انواع قفل الکترونیکی و قفل هوشمند از لحاظ تامین نیروی برق

قفل ها به طور کلی از گذشته جهت بالا بردن ایمنی مورد استفاده قرار می گرفته به طوری که با گذشت زمان تحولاتی نیز در تولید و ارائه قفل ها به وجود آمده و امروزه انواع بسیار جدید و مدرن این قفل ها که شامل انواع قفل الکترونیکی و قفل هوشمند می شود روانه بازار شده است و جای قفل های قدیمی را گرفته اند. حال به طور کلی باید بدانید که قفل های هوشمند و الکترونیکی نیز در دسته های مختلف قرار گرفته که از جمله آنها می توان به قفل الکترونیکی آفلاین و آنلاین اشاره کرد. این دو نوع قفل هوشمند که از لحاظ تغذیه برق تفاوت هایی با هم دارند به دو طریق مختلف نیروی برق مورد نیاز خود را تامین می کنند. به طوری که مدل آفلاین قفل الکترونیکی، برق مورد نیاز خود را از طریق باطری تامین می نماید و اما نوع دیگر این قفل ها که قفل الکترونیکی آنلاین می‌باشد از طریق کابل کشی داخلی با کابل شبکه برق خود را تامین نموده که در این مدل قفل دیگر نیاز به باتری نبوده و امکان مدیریت چندین قفل با استفاده از یک کنترل پنل مرکزی وجود دارد.

مقایسه قفل های الکترونیکی (دیجیتال) و قفل های هوشمندمقایسه قفل های الکترونیکی (دیجیتال) و قفل های هوشمند 

معرفی قفل هوشمند بیومتریک

یکی دیگر از انواع قفل های الکترونیکی که کاربرد زیادی در مکان هایی که دارای کمد می باشد دارد، قفل الکترونیکی و قفل هوشمند کمد است. باید گفت که از جمله موارد استفاده از این قفل در استخرها و باشگاه های ورزشی است به طوری که استفاده از این نوع قفل موجب می ‌شود تا به راحتی دسترسی افراد به کمدها مدیریت شده و دیگر مشکل امنیت وسایل افراد وجود نداشته باشد. لازم است بدانید که برای باز کردن قفل می توان از دستبند یا تگ مخصوص نیز استفاده نمود.

قفل رمزدار الکترونیکی

از دیگر قفل های دیجیتال محبوب در بازار می توان به سیستم های امنیتی رمز عبور اشاره کرد که این سیستم ها به یک کامپیوتر کوچک متصل بوده و دارای صفحه کلید شماره گیری یا صفحه لمسی می باشد. هنگامی که شخص داده یا حروف را بر روی صفحه کلید وارد می ‌کند کامپیوتر ورودی آن را با کدی که در حافظه ذخیره کرده مقایسه نموده که در این صورت اگر کد وارد شده با کد حافظه یکی باشد سیگنال باز کردن درب، به قفل ارسال شده و به راحتی این قفل باز خواهد شد و در غیر این صورت قفل در باز نخواهد شد.

معرفی قفل کارتی

قفل کارتی یا قفل شناسایی فرکانس رادیویی از دیگر روش های محبوب ایمن کردن قفل ها بوده که دارای تراشه آر اف آی دی بوده که بسیار کوچک است و اطلاعاتی در آن ذخیره می شود که تنها توسط یک اسکنر قابل خواندن است. این اسکنر به رایانه قفل وصل شده و هنگامی که اطلاعات صحیح وارد شود در باز شده و در غیر این صورت قفل درب باز نخواهد شد. کلید سازی شبانه روی تهران با ارائه بهترین خدمات در خدمت شما همراهان گرامی می باشند.

تفاوت قفل الکترونیکی و قفل مکانیکیتفاوت قفل الکترونیکی و قفل مکانیکی 

قفل الکترونیکی کمد از دیگر انواع قفل الکترونیکی و قفل هوشمند

از دیگر انواع قفل های الکترونیکی که در باشگاه های ورزشی، استخر ها و دیگر مکان‌ ها که افراد از کمدهای موجود در آن استفاده می ‌کنند کاربرد دارد قفل الکترونیکی کمد است. این قفل الکترونیکی و قفل هوشمند در این محیط ها استفاده شده تا دسترسی افراد به کمد ها به طور کامل مدیریت شود و دیگر دغدغه امنیت وسایل مشتریان وجود نداشته باشد به طوری که برای این قفل ها می توان از دستبند یا تگ استفاده نمود.

مقایسه انواع قفل های هوشمند الکترونیکی

حال با توجه به آنچه در خصوص انواع قفل الکترونیکی و قفل هوشمند گفته شد اگر بخواهیم به طور کلی این دسته قفل را با یکدیگر مقایسه کنیم باید دقت داشته باشید اگرچه به طور کلی قفل الکترونیکی و قفل هوشمند و دیجیتال شباهت های زیادی به هم دارند اما از لحاظ ساز و کار و ایمنی با یکدیگر متفاوت می باشند. بدون شک قفل الکترونیکی و قفل هوشمند، ایمنی و کارایی بالاتری نسبت به قفل های مکانیکی داشته به طوری که قفل های الکترونیکی که همان قفل های دیجیتال است به گونه ای هستند که با استفاده از جریان الکتریکی در را باز و بسته می کند به طوری که قفل های رمزی کارتی و قفل اثر انگشتی در دسته قفل الکترونیک قرار می گیرد اما قفل های هوشمند که جزو بهترین و ایمن ترین قفل های موجود در بازار می باشد تفاوت هایی با قفل های الکترونیکی داشته به طوری که در ساخت آنها از آخرین فناوری‌ ها استفاده شده است. در واقع می ‌توان گفت قفل های هوشمند نوعی قفل الکترومکانیکی بوده که به دلیل داشتن کلید های الکترونیکی رمزگذاری شده و ایمنی آن بسیار بالا می باشد. همچنین باید دقت داشته باشید قفل های هوشمند دارای پروتکل های هوشمند و بیسیم هستند و به راحتی دستور باز و بسته شدن درب را ارسال می کنند. همچنین امکان متصل کردن این قفل ها با سایر سیستم های خانه وجود دارد به طوری که شما می توانید این قفل را با یک تلفن هوشمند متصل کرده و از راه دور آن را کنترل کنید.

قفل هوشمند یا قفل دیجیتالقفل هوشمند یا قفل دیجیتال 

برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید