امتیاز کاربران برای این پست | امتیاز 5 /از 5 (از 81 رای)
امتیاز شما :

کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب

24 اسفند ، 1399
کلیدسازی تهران
0 کامنت

کلید سازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب را چگونه حل کنیم؟

بعد از یک روز سخت کاری به خانه برمی گردیم و متوجه می شوید که قادر به باز کردن در نیستید و با چالش کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب مواجه می شوید. خوب اولین فکری که به ذهنتان می رسد بازکردن در به کمک آچار و پیچ گوشتی است البته اگر قفل در قدیمی باشد شاید هم موفق باشید و بتوانید در را باز کنید. ولی به غیر از آچار و پیچ گوشتی یک سری تکنیک ها هست که می توانید بدون دردسر در را باز کنید البته این روش ها هم زمانی موثر است که قفل در قدیمی باشد.

باز کردن درب هنگام جا ماندن کلید پشت دربباز کردن درب هنگام جا ماندن کلید پشت درب 

مشکل جا ماندن کلید پشت درب را چگونه بدون نیاز به کلید ساز رفع کنید؟

برای باز کردن دری که کلید پشت آن جا مانده است دو روش وجود دارد

  1. با استفاده از یک کارت بانکی یا هر کارتی که مانند کارت بانکی سخت و محکم باشد می توانید کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب را حل کنید کارت بانکی را محکم در دست خود نگه دارید به آرامی از لای در رد کنید کارت را کمی بالا و پایین کنید تا کارت کمی بیشتر وارد شکاف در و محل اتصال قفل با چهارچوب در شود.آن هنگام می توانید با کمی بالا و پایین آوردن کارت و فشار به قفل در با کارت در را باز کنید.
  2. در این روش باید 2 عدد سنجاق سر یا سنجاق قفلی داشته باشید یکی از سنجاق ها را به شکل ال خم می کنید و سنجاق دیگر را به طور کامل باز می کنید. برای قرار گرفتن سنجاق داخل شیار مغزی سنجاق ال شکل را داخل شیار مغزی پایین چپ و راست می کنید تا مغزی قفل تکان بخورد و سنجاق بر روی شیار قرار بگیرد. سنجاق دوم را داخل قفل می کنید کمی بالا و پایین کنید تا پین های قفل باز شود. هر وقت صدای تیک شنیدید یعنی یکی از پین ها باز شده است آنقدر سنجاق دوم را بالا و پایین کنید تا تمام پین ها باز شود. حالا باید سنجاق  ال شکل را که در پایین شیار مغزی قرار داده بودید چپ و راست کنید تا قفل در باز شود.

مشکل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت را چگونه حل کنید؟

در مورد دربهای ضد سرقت اگر در صرفا بسته شده باشد و قفل نباشد کار باز کردن در نسبتا راحت است و شاید بتوان با همان عابر بانک در را باز کرد اما اگر کلید پشت در جامانده باشد آنگاه کار سخت تر است و برای کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت باید حتما به سراغ کلید ساز رفت. قفل های درب ضد سرقت با یک سری ساچمه رمز گذاری می شوند کلید ساز با خارج کردن این ساچمه ها شرایطی را فراهم می کند که با استفاده از یک پیچ گوشتی در به راحتی باز شود بعد از باز کردن در باید بلافاصله قفل در را تعویض کرد زیرا دیگر قابل استفاده نیست.

چگونه دیگر کلید را پشت در نگذاریم؟

نمی شود با خود گفت من دیگر هرگز کلید را پشت در جا نخواهم گذاشت این روزها به قدری فکر همه ی ما درگیر کرونا، اقتصاد و... است که کلید سازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب تنها کوچکترین دغدغه ما محسوب می شود پس خوب راه حل چیست؟ با استفاده از قفل هوشمند و دیجیتال دیگر کلیدی وجود ندارد که پشت در جا بماند.

قفل های هوشمند و دیجیتال

کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب دیگر وجود ندارد سیستم قفل های هوشمند اثر انگشتی به این شکل است که با قرار دادن انگشت خود بر روی در سنسور حفاظتی قفل فعال می شود و قفل در به راحتی باز می شود. در قفل های دیجیتال با وارد کردن یک رمز می توانید وارد منزل خود شوید. برخی از قفل های دیجیتال با شناسایی صاحب خانه در را به روی شما باز می کند بعضی دیگر هم با نصب اپلیکیشن بر روی موبایل به راحتی می توانید در را باز کنید.

حل مشکل جا ماندن کلید پشت درحل مشکل جا ماندن کلید پشت در 

تاریخچه کلید و کلید ساز

کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب بهانه ای شد تا کمی در مورد تاریخچه کلید و کلید سازی اطلاعات کسب کنیم. شغل کلید سازی از دوران قدیم در ایران وجود داشته اما در دوران قدیم نام این شغل چلنگری بوده در هر کجا که فولاد کشف شده شغل کلید سازی هم وجود داشته است و هر چقدر فولاد کشف شده در یک منطقه مرغوب تر بوده شغل کلید سازی رونق بهتری داشته است.

فعالیت های یک کلید ساز

شاید شما هم فکر کنید کلیدسازی کار آسان و بی دردسری است ولی باید به شما بگوییم کلید ساز در واقع یک هنرمند است وقتی با کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب روبه رو می شوید بهترین کار این است که به کلید ساز مراجعه کنید کلیدسازها با ساختار انواع قفل و کلید به طور کامل آشنایی دارند و به راحتی می توانند مشکل شما را رفع کنند. کلیدسازی و مشکل جا ماندن کلید پشت درب ممکن است حداقل یک بار برای هر کسی پیش بیاید اما در این بین اگر خودتان اقدام به باز کردن در کنید ممکن است به در صدمه بزنید و در، کاربری گذشته خود را از دست بدهد. به قولی باید کار را به کاردان سپرد.
یک کلید ساز باید توانایی ساختن کلید یدک از روی کلید اصلی، پلیسه گیری کلید، برشکار کلید، سنگ زنی، ساخت کلید برای انواع قفل، تعمیرات انواع قفل، کار با انواع وسایل الکتریکی را داشته باشد. بزرگترین چالشی که بین کلیدساز و مشتری وجود دارد قیمت است البته اتحادیه برای هر یک از کارها قیمتی را تعیین کرده است اما بعضی از مواقع قیمت کار کمی بیشتر می شود. زیرا قفل های پیچیده به ویژه قفل های دیجیتال نیازمند مهارت و تخصص ویژه هستند از این رو هزینه تعمیر آن بیشتر است. قفل هایی با جنس سخت مثل قفل های چدن نیازمند فعالیت بیشتر تراشکاری هستند بنابراین هزینه آن بیشتر می شود. تعداد کلید مورد استفاده به عنوان مثال شاید شما تمایل داشته باشید همه افراد خانه کلید داشته باشند آن وقت هزینه کلید سازی کمی بالاتر می شود.

راه حل‌ های جا ماندن کلید پشت در ضد سرقت و معمولیراه حل‌ های جا ماندن کلید پشت در ضد سرقت و معمولی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر  از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
0 کامنت
امتیاز کاربران برای این پست
ثبت امتیاز کاربران برای این پست :
با سپاس!امتیاز شما برای این پست
0 کامنت
نظر خودتان را ارسال کنید